SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2013.10.08.

Januárban debütál a Ford új EcoBoost versenymotorja

A Ford fejlett technológiájú 3,5 literes V6-os EcoBoost motort állít versenybe a 2014-es TUDOR United SportsCar Bajnokságon az USA-ban, a Michael Shank Racing az első csapat, amely partnerként jelenik meg az EcoBoost motorprogramban. A 2014-es Riley Technologies Daytona Prototype modellt a Ford sorozatgyártású autóinak új formai megoldásai jellemzik. A Michael Shank Racing pilótája, Colin Braun sebességi rekord felállítására készül október 9-én a Daytona International Speedway versenypályán.

A Ford folyamatosan arra törekszik, hogy sorozatgyártású technológiáit az autóversenyzésben is eredményesen felhasználja; a vállalat ennek jegyében jelentette be, hogy versenybe állítja 3,6 literes, V6-os EcoBoost motorját a 2014-es észak-amerikai TUDOR United SportsCar Bajnokságban. Az új motor Daytonában, a 2014-es Rolex 24 futamon mutatkozik be január 25-26-án, és a 12 futamból álló szezon minden versenyén részt vesz majd. Az erőforrás a Daytona Prototype versenyautót hajtja, amelynek vadonatúj külső megjelenése a Ford dizájn-irányvonalát tükrözi. A Michael Shank Racing az első csapat, amelynek versenygépébe beépítik az új EcoBoost motort.

“A Ford Racing nagy hangsúlyt fektet arra, hogy versenykörülmények közt alkalmazzon sorozatgyártású autókat, illetve sorozatgyártású technológiákon alapuló megoldásokat.” – árulja el Jamie Allison, a Ford Racing igazgatója. “Büszkék vagyunk rá, hogy közvetlen befecskendezésű, ikerturbós, 3,5 literes V6-os motorunkat versenybe állíthatjuk a United SportsCar Bajnokságban, amit a V8-as blokkok uralnak. Szeretnénk bebizonyítani, hogy a Ford EcoBoost a versenypályán és a közúton egyaránt nagy teljesítményű és takarékos erőforrás.”

“Ez a motor a jövő.” – fogalmaz lelkesen Doug Yates, a Roush Yates Racing Engines elnök-vezérigazgatója. “Ebben a Ford EcoBoost blokkban minden új technológia megtalálható: közvetlen üzemanyag-befecskendezés, turbótöltés és hatékony működés. Már nagyon várjuk, hogy az autóverseny-program keretében még magasabb szintre emeljük e motor teljesítményét.”

Daytonában a 3,5 literes, V6-os motor az új – a Ford segítségével tervezett – Riley Technologies Daytona Prototype versenyautóban mutatkozik be. A Ford sorozatgyártású modelljeinek formai megoldásait tükröző karosszéria Garen Nicoghosian, a Ford dizájnere vezetésével készült, s a kocsitest aerodinamikai megoldásait a Ford Racing vezető szakembere, Bernie Marcus tervezte.

“A Ford egyedi Ford-tulajdonságokkal és sajátságos formai megoldásokkal ruházta fel a Daytona Prototype versenygépet.” – avat be Allison. “Ez az EcoBoost-hajtású autó természetesen versenycélokra készült, ám végső soron azzal állunk rajthoz, amit a vállalat árusít – és olyan autókat árusítunk, amikkel versenyzünk.”

Az új motor Daytonában, a várva várt 2014-es Rolex 24 futamon áll először rajthoz, ám már ezt megelőzően, október 9-én is megjelenik a daytonai pályán. A Michael Shank Racing, a Ford Racing és a Continental Tire közös kezdeményezéseként a 2012-es Rolex 24 Daytona bajnokság győztes csapata arra készül, hogy új pályarekordra tegyen kísérletet a “Száguldás Világközpontjában”, túlszárnyalva a 210,364 mérföld/órás csúcsot, amit Bill Elliott NASCAR-bajnok állított fel 1987. február 9-én, amikor Ford Thunderbird versenyautója minden korábbinál nagyobb sebességgel száguldott a Daytona 500 futam időmérő edzésén.

“Hatalmas megtiszteltetést jelent a lehetőség, hogy a nevünk bekerülhet a rekordok könyvébe.” - fogalmaz a csapat tulajdonosa, Mike Shank. “Szinte felfoghatatlan, hogyan maradhatott fenn ilyen sokáig ez a sebességi rekord, így elég izgalmas nekigyürkőzni a megdöntésének. Mindenesetre elég hosszú ideje dolgozunk együtt a Forddal, hogy felkészültnek érezzük magunkat egy ilyen terv megvalósítására.”
“A Ford innovatív és élvonalbeli technológiája jó esélyt kínál arra, hogy EcoBoost technológiánk eredményesen mutatkozzon be e rekordkísérlet során, valamint a teljes 2014-es USCC versenyszezonban.” – fűzi hozzá Allison. “Az USCC-sorozatot hatalmas érdeklődés kíséri, ami jó alkalmat kínál annak bebizonyítására, hogy EcoBoost motorjaink mennyire erősek és takarékosak – vagyis pontosan olyanok, amit minden vásárlónk szívesen látna a saját autójában.”

Ha az időjárás lehetővé teszi, a Michael Shank Racing október 9-én, reggel 8 órakor áll starthoz a pályán, hogy megkezdje sebességi rekordkísérletét. A kísérlet és a jövő évi versenysorozat előkészítéseként az EcoBoost motort nemrégiben tartóssági tesztnek vetették alá az amerikai Dearbornban, a Ford Erőmérő Laboratóriumának erre szakosodott 17G részlegében. A Ford sorozatgyártású- és versenyautóinak mérnökei, valamint a Roush Yates Racing Engines vállalat szakemberei közös munkával készítették fel a versenymotort a szezonra.

“Ez a részleg kifejezetten motorsport-célokra létesült, de a Ford erőmérő létesítményén belül működik.” – árulja el el David Simon, a Ford Racing motortervező mérnöke. “Itt versenykörülmények közt szimulálhatjuk az autó teljes működését, vagyis úgy, ahogyan ezt a többi részlegben nem tudnánk megtenni. Ez pedig nagyon-nagyon fontos a nagy teljesítményű versenymotorok fejlesztése során.”

Az autóversenyzés rajongói a Ford Racing Twitter-csatornáján (@FordRacing) és a Facebookon egész nap figyelemmel követhetik a sebességi rekordkísérletet.



Márkakereskedésünk hírei