SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2013.10.28.

Akadályelkerülő rendszert mutatott be a Ford

A Ford egy olyan technológiával felszerelt tesztautót mutatott be, amely automatikus kormányzással és fékezéssel képes elkerülni az ütközést a forgalmi sávban megálló vagy lassító járművekkel, illetve gyalogosokkal: az “Akadályelkerülő” rendszer automatikusan kormányoz és fékez, ha a vezető ezt a veszélyre figyelmeztető jelzés után sem teszi meg. A Ford által vezetetett interactIVe (Balesetmegelőzés az Intelligens Járművek Aktív Közbeavatkozásával) kutatási projektben 29 partner vesz részt, hogy közös erővel fejlesszék tovább a balesetveszély esetén beavatkozó aktív biztonsági rendszereket.

A Ford egy olyan technológiával felszerelt tesztautót mutatott be, amely automatikus kormányzással és fékezéssel képes elkerülni az ütközést a forgalmi sávban megálló vagy lassító járművekkel, illetve gyalogosokkal. A Ford “Akadályelkerülő” technológiája először figyelmezteti a vezetőt, ha a forgalmi sávban megálló vagy lassító járművet, illetve gyalogost érzékel. Ha a vezető a figyelmeztetés ellenére sem kezd elkerülő manőverbe vagy fékezésbe, a rendszer automatikusan kormányozza és fékezi az autót, hogy elkerülje az ütközést. A Ford néhány hete mutatta be első ízben kísérleti technológiáját a belgiumi Lommel tesztpályán.

A Ford az általa vezetett európai kutatási projekt, az “interactIVe” (Balesetmegelőzés az Intelligens Járművek Aktív Közbeavatkozásával) program keretében egy Ford Focus-ba építette be az Akadályelkerülő rendszert. A projektben 29 partner vesz részt, hogy közös erővel fejlesszék tovább a balesetveszély esetén beavatkozó aktív biztonsági rendszereket*.
“Sok olyan forgalmi helyzet akad – például amikor hirtelen feltorlódik egy kocsisor –, amikor ez a technológia mind az autó vezetője, mind pedig a többi közlekedő számára hasznosnak bizonyulhat.” – mutat rá Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. „Az Akadályelkerülő kutatási projekt izgalmas bepillantást enged a jövőbe, amikor már sokféle baleset elkerülhető lesz.”

Az Akadályelkerülő technológia három radarral, ultrahangos érzékelőkkel és egy kamerával figyeli az autó előtti 200 méteres útszakaszt. Ha a rendszer lassan mozgó vagy álló akadályt lát, először figyelmeztető jelzést villant fel, majd pedig hangjelzést ad. Ha a vezető ezután sem kezd elkerülő manőverbe vagy fékezésbe, az Akadályelkerülő rendszer lefékezi az autót, közben pedig felméri, melyik irányban van hely a kitéréshez, és az elektromos szervokormány használatával segít kikerülni az akadályt. A szakemberek több mint 60 km/órás sebesség mellett tesztelték technológiát. A kutatási adatok szerint a ráfutásos balesetet elszenvedő autósoknak kevesebb mint harmada kíséreli meg kormányzással elkerülni az ütközést**.

“Az interactIVe kísérleti járműbe beépített Akadályelkerülő rendszer kifejlesztése során a Ford a már meglévő modern biztonsági technológiákra támaszkodott, bemutatva, hogy azokból újabb, forradalmian új innovációk hozhatók létre.” – teszi hozzá Samardzich.

Lommelben az új Ford S-MAX tanulmányautó is látható, amelyben Ütközés Előtti Asszisztenssel kiegészített Intelligens Védelmi rendszer működik: ez a berendezés felismeri a gyalogosokat, és gázolásveszély esetén automatikus fékezéssel segít megelőzni a balesetet. A Ford már eddig is számos aktív biztonsági technológiát vezetett be termékkínálatában; ilyen például az Alacsony Sebességű Ütközéselkerülő Rendszer, ami fény- és távolságérzékelőkkel figyeli az autó előtti forgalmat. A másodpercenként 50 ellenőrzést végző rendszer 15 km/órás sebességig képes elkerülni a ráfutásos baleseteket, 30 km/óráig pedig hatékonyan mérsékli az ütközés súlyosságát. A Ford Sávtartó Asszisztens technológiája egy kamera segítségével érzékeli az autó helyzetét a felfestett útjelzésekhez viszonyítva, s ha az autó elkezd kisodródni, ellenkormányzással téríti vissza a járművet a kijelölt forgalmi sávba.

* Az interactIVe (Balesetmegelőzés az Intelligens Járművek Aktív Közbeavatkozásával) egy európai kutatási program, amit a Ford 2010-ben kezdett meg Németországban, az aacheni Európai Kutatási Központban, 29 partner bevonásával. A Ford által vezetett konzorcium tagjai közt hét autógyártó, hat beszállító, 14 kutatóintézet és három egyéb résztvevő található.

** Németországi Mélyreható Balesetfelmérési Tanulmány (GIDAS).



Márkakereskedésünk hírei