SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.01.08.

Négy éve az élen az USA-ban a Ford

Nem csak Magyarországon a legnépszerűbb autómárka a Ford, ahol rövid megszakítással immáron ötödik éve őrzi piacvezető pozícióját: tavalyi több mint 2,4 millió darabos értékesítési eredményével a negyedik egymást követő évben Ford a legeredményesebb szereplő hazai piacán,  Észak-Amerikában is, tovább növelve előnyét a Toyotával szemben.

„Különösen jó hír, hogy nem csupán egy bizonyos szegmensben váltunk erősebbé, hiszen a személyautók, a haszonjárművek és a szabadidőautók kategóriáiban egyaránt kétszámjegyű növekedésről számolhatunk be.” – avat be John Felice, a vállalat amerikai marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Ford minden más márkánál nagyobb arányban növelte piaci részesedését, és mivel jövőre 16 új terméket mutatunk be, ezt a lendületet továbbra is tartjuk majd.”

A 2012-es évben a Észak-Amerikában a Ford 329.677 eladott autóval múlta felül a Toyota értékesítési eredményét. Bár a tavaly decemberi eredmények még nem ismertek, a Ford mégis úgy véli, hogy ez a szám most jelentősen nagyobb lesz. Novemberig a Ford 396.041 eladott autóval vezetett a Toyota előtt.
2013 novemberében a Ford Észak-Amerikában 15 százalékkal növelte kiskereskedelmi értékesítési eredményeit, ami meghaladja a márka 12 százalékos növekedési átlagát. A legnagyobb mérvű előrelépést az USA – hagyományosan importtermékek által uralt – nyugati és délkeleti területein sikerült elérni: nyugaton 23, délkeleten pedig 18 százalékkal nőtt az értékesítési eredmény. A Ford 2013-as kiskereskedelmi értékesítése várhatóan meghaladja az 1,7 milliós darabszámot, ami a vállalat legjobb eredménye az elmúlt hat év során. Több mint 600 ezer személygépkocsi kelt el a kiskereskedelmi forgalomban; a 2000-es év óta ez az eddigi legnagyobb mennyiség.
70 ezernél is több eladott példánnyal a Ford Fiesta Amerikában is új rekordot állított fel 2013-ban, a Ford Fusion pedig – várhatóan 290 ezernél is magasabb értékesítési eredményével – eddigi legjobb évét zárta. Az északi-amerikai szabadidőautók szegmensét immár három éve a Ford vezeti, több mint 30 százalékkal több járművet értékesítve a kategória második helyezettjénél. A Ford SUV-modellek eladásai 10,3 százalékkal 621.652 darabra nőttek. A legeredményesebb terméknek a Ford Escape bizonyult, amiből az előrejelzések szerint több mint 300.000 darab talált gazdára, ami a modell 1999-es bemutatása óta a legjobb eredmény. A Ford Explorer értékesítése mintegy 15 százalékkal erősödött, és 2013-ban várhatóan ez a modell lesz az USA legnagyobb darabszámban eladott, közepes méretű szabadidőautója. 2004 óta ez lesz a Ford SUV-modelljeinek legerősebb éve.
2013-ban a Ford márka hibrid hajtású járműveinek eladásai Észak-Amerikában mintegy 80.000 darabbal nőttek, vagyis a 2012-es eredményt sikerült majdnem háromszorosára növelni – így 2013-ban a vállalat minden idők legjobb hibrid-értékesítési eredményét könyvelheti el. A vadonatúj C-MAX hibrid modellcsalád vásárlóinak közel a fele az import márkáktól pártolt át a Fordhoz. Az amerikai gazdaság erősödésének és a házépítések növekvő számának köszönhetően a Ford F-sorozatú pickupja is egyre népszerűbb: a modell immár 37 éve kategóriaelsőnek számít, sőt mivel november végéig 688.810 ilyen autó kelt el, az F-sorozat már 32 éve Amerika legnagyobb számban értékesített járműve.



Márkakereskedésünk hírei