SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.01.16.

A vadonatúj amerikai Ford F-150 újraírja

a nagyméretű pickup fogalmát

Keményebb: Vadonatúj, nagy szilárdságú acélból készült alváz, nagy szilárdságú alumíniumból készült karosszéria, több mint 10 millió mérföldnyi teszt és a Baja 1000 versenyen már bizonyított, 2,7 literes EcoBoost motor. Intelligensebb: Tizenegy új, a kategóriában egyedülálló megoldás, köztük 360 fokos bekamerázás, a platóba beépített rakodó rámpa, 400 wattos elektromos csatlakozók a kabinban, LED fényszórók és a külső tükörházakba épített spotlámpák, valamint távirányítással mozgatható platóhátfal. Praktikusabb: több mint 320 kilogrammnyi tömegcsökkentés és négy motorváltozat az erő, a sokoldalúság és az alacsony fogyasztás meggyőző kombinációja érdekében. Amerikában bemutatták az új Ford F-150-et.


A Ford bemutatta vadonatúj Ford F-150 modellt, Amerika és egyben a világ kedvenc pickupjának legújabb változatát, a 2013-as ’Év Pickupja’ címmel büszkélkedő Ford Ranger csak a tengerentúlon forgalmazásba kerülő nagytestvérét.. Az eddigi legkeményebb, legintelligensebb és legpraktikusabb F-150 új mércét állít a jövő pickupjai számára. A vadonatúj F-150 az erő, a sokoldalúság és az alacsony fogyasztás meggyőző kombinációját kínálja: modern anyagai tartósak és ellenállnak a korróziónak, menettulajdonságai meggyőzőbbek, újszerű rakodási és vontatási megoldásai pedig megkönnyítik az autó használatát.

 

“Az F-150 mindig is közismert volt a keménységéről. Most pedig már nemcsak kemény, hanem intelligens is.” - fogalmaz mondta Mark Fields, a Ford világszintű általános vezérigazgató-helyettese. “A vadonatúj F-150 újraírja a pickupok jövőjét, emellett pedig újabb példaként szolgál arra, hogy EgyFord tervünknek megfelelően kiváló minőségű, üzemanyag-takarékos, biztonságos, intelligens tervezésű és értékálló autókat alkotunk vásárlóink számára.”

Az F-150 a Ford F-sorozat haszonjármű-család tagja, ez a típus immár 37 egymást követő éve Amerika legnagyobb példányszámban értékesített pickupja, és 32 éve Amerika legnagyobb számban eladott járműve, az elmúlt két évben pedig egyben a világ legnépszerűbb pickupjának is bizonyult.

“Különleges kapcsolatban állunk vásárlóinkkal.” – árulja el Joe Hinrichs, a Ford ügyvezető alelnöke és a vállalat amerikai részlegének elnöke. „Az F-150 újra meg újra a piac legkeményebb és legintelligensebb pickupjának bizonyul, ráadásul számos olyan tulajdonsággal bír, amelyek megkönnyítik a munkavégzést vagy a mindennapi autózást. Pickupjainkat mindig is ügyfeleink magas elvárásainak megfelelően terveztük.”

Az F-150 gerincének tervezése során a Ford mérnökei továbbfejlesztették a jármű jellegzetes, zártszelvényekből készül létravázát. Az új alvázhoz minden eddiginél több nagy szilárdságú acélt használtak fel, így a szerkezet erősebb és könnyebb lett. Az F-150 kabinja most először készül nagy szilárdságú, a hadseregben is használatos alumíniumból (ugyanezt az anyagot alkalmazzák a repülőgépiparban, a teherfuvarozásban, az energiaszektorban és számos más, nagy igénybevétellel járó területen), ami nemcsak ütésálló és alaktartó, hanem könnyű is. Összességében az autó tömege mintegy 320 kilogrammal csökkent, így az F-150 nagyobb terheket szállíthat vagy vontathat, jobban gyorsul és rövidebb úton áll meg, üzemanyag-fogyasztása pedig alacsonyabb.

“A vásárlók egyre inkább olyan haszonjárműre vágynak, ami egyszerre a munkatársuk, a mobil irodájuk és guruló műhelyük.” – mutat rá Raj Nair, a Ford csoport globális termékfejlesztési alelnöke. “Hogy megfelelhessünk ezeknek az elvárásoknak, új, intelligens megoldásokat dolgoztunk ki, egészen újszerű szemlélettel kezdtük alkalmazni a modern anyagokat, és új motorokat fejlesztettünk ki, hogy egy jól használható és alacsony fogyasztású autót alkothassunk.”

Még keményebb
A 2015-ös Ford F-150 minden idők legkeményebb és legtartósabb F-150 modellje. Az autó 10 millió mérföldnyi kemény tesztelésen esett át a laboratóriumokban, a Ford próbapályáin és a Ford legigényesebb haszonjármű-vásárlóinak flottáiban. A szigorú tesztek olyan igénybevételeket szimuláltak, amelyekkel egy pickup teljes élettartama alatt szembesül. Ilyen például, amikor az autó egy nehéz vontatmánnyal és terjedelmes rakománnyal terhelten átvág az egész országon, miközben sivatagos völgyeken és égbe szökő hegységeken halad át – miközben a hőmérséklet -30 és +50 Celsius fok közt ingadozik. Azok az ügyfelek, akik építkezéseken, bányákban és közmű-cégeknél használják az F-150 pickupot, alaposan próbára tették az autó nagy szilárdságú alumíniumból készült platóját. Az alaposan álcázott, új Ford F-150 a Baja 1000 futamon is rajthoz állt, ahol becsülettel teljesítette a teljes, 883 mérföldes távot, miközben más, külön erre a célra épített versenyautók arra kényszerültek, hogy feladják a kemény versenyt. Annak érdekében, hogy még az ilyen extrém terheléseknek is ellenálljon, az alváz akár 5000 Bár nyomásértékű, nagy szilárdságú acélból készült, ami erősebb, mint az az acél, amiből néhány versenytárs nehéz teherautóinak alváza készül. A szerkezet szilárdságát nyolc keresztmerevítő növeli.

Még intelligensebb
Az F-150 modellben számos forradalmian új megoldás is megjelent, amelyek közül több is egyedülállónak számít a kategóriában:
• 360 fokos lefedettségű kamera-nézet: a külső kamerák felülnézeti képet adnak az autó környezetéről, segítséget nyújtva a parkoláshoz, a szűk helyeken történő manőverezéshez, és az áthaladáshoz a keskeny utcákon
• Beépített rakodórámpa, amivel könnyen elhelyezhetők a platón az ATV-k, motorkerékpárok és más járművek
• BoxLink™: a fémkonzolok és variálható rögzítőelemek segítségével a plató elválasztóelemeihez a rámpáktól kezdve a tárolódobozokig számos különféle kiegészítő rögzíthető
• LED fényszórók és hátsó lámpák a kiváló éjszakai látási viszonyok és láthatóság érdekében
• Vontatási asszisztens: a tolatókamera új funkciója, ami tolatáskor a kormányzási szög figyelembe vételével dinamikus segédvonalakkal jelzi a központi kijelzőn a pickup és az utánfutó nyomvonalát, így a manőverezéshez nem kell külső segítség, és a vezetőnek sem kell időről időre kiszállnia, hogy ellenőrizze a járműszerelvény helyzetét
• Intelligens vontatási modul: a vadonatúj fejlesztésű utánfutó-kábelköteg azonosítja és jelzi az utánfutó esetleges elektromos csatlakozási hibáit, a kiégett izzókat a vontatmány világításában vagy féklámpájában, illetve az utánfutó-akkumulátor hibáját
• Távirányítású platóhátfal: az indítókulcs gombjával nyitható, zárható és mozgatható a plató hátfala, ami nemcsak a kényelmet, hanem a biztonságot is javítja. A csillapított mozgatású hátfal teljesen lenyitott állapotában vízszintesen, a plató padlójával egy szintben áll
• Nagy teljesítményű (400 W, 110 V) elektromos csatlakozók a kabinban, amelyekhez az autós akár parkolás, akár menet közben könnyen csatlakoztathatja vezetékes szerszámait, akkumulátortöltőit vagy mobil eszközeit
• LED spotlámpák a külső visszapillantó tükrök burkolatában a pickup környezetének erős és hosszan tartó megvilágításához
• A legújabb EcoBoost® technológia a vadonatúj, még takarékosabb 2,7 literes EcoBoost motorban, aminek kis tömegéhez extrém magas teljesítmény társul
• Új generációs hátsó fellépő, teljes egészében a platóhátfalba építve; használaton kívül a fellépő gyakorlatilag láthatatlan

Egyéb innovatív megoldások:
• Új, 8 colos kijelző a központi műszeregységben, amelyen megjeleníthetők a legfontosabb információk (az üzemanyag-fogyasztástól a vontatási tippekig). A kijelző személyre szabható, hogy az autós egyszerre leolvashassa róla az általa leggyakrabban ellenőrzött adatokat
• LED világítás a platófelépítmény oldalfalában, hogy könnyebb legyen megtalálni az itt elhelyezett szerszámokat és egyéb tárgyakat
• A hátsó ülések alatt kialakított rakodórekesz az F-150 Super és Crew kabinjaiban az értékes tárgyak elrejtésére. A hátsó ülések alatt két tárolódoboz is található
• Oldalsó fellépők a rövidebb, 1,7 méteres platóhoz

A vezetősegítő rendszerek közt szerepel a MyTouch® rendszerrel kiegészített SYNC®, a hegymeneti elindulássegítő, a MyKey®, a tolatókamera, a tolatóradar, az utánfutó-stabilizáló és a hátfalból kihajtható hátsó fellépő.

Még praktikusabb
Amellett, hogy hatékonyabban támogatja tulajdonosai munkavégzését, az F-150 több, a szegmensben egyedülálló technológiával automatikusan segíti a vezetést:

• A második üléssor felfúvódó biztonsági övei ugyanúgy működnek, mint a hagyományos övek, de ütközéskor a bennük elrejtett, cső alakú légzsák felfúvódik, nagyobb területen osztva el a becsapódás erejét az utas mellkasán
• A Curve Control automatikusan, erőteljesen fékezi mind a négy kereket, ha a jármű túl gyorsan készül befordulni egy kanyarban
• Az adaptív sebességtartó automatika radartechnológiával ellenőrzi az autó előtti útszakaszt, és csökkenti az előre beállított sebességet, ha egy másik jármű lassabban halad a pickup előtt, hogy megmaradjon a biztonságos követési távolság
• A Sávtartó Rendszer a szélvédő mögött és a belső visszapillantó tükörben elhelyezett kamerákkal azonosítja a sáv bal és jobb oldali jelzéseit, és segít elkerülni, hogy az autó akaratlanul kisodródjon a kijelölt forgalmi sávból
• A keresztirányú forgalomra is figyelmeztető Holttérfigyelő Rendszer a hátsó lámpatestekben elrejtett kamerákkal érzékeli, ha menet közben vagy tolatáskor egy másik jármű lép be az autó holtterébe

A négytagú motorpaletta erőforrásai még több teljesítményt kínálnak, kielégítve szinte bármilyen vásárlói igényt. A már jól bevált 3,5 literes EcoBoost és az 5,0 literes Ti-VCT V8-as mellett megjelent a kínálatban az Auto-Start-Stop rendszerrel szériában felszerelt új, 2,7 literes EcoBoost egység és a 3,5 literes, kettős független változó szelepvezérlésű V6-os motor is. A kis tömegű, kompakt kialakítású 2.7 EcoBoost blokk ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint némelyik középméretű V8-as.
Az Auto-Start-Stop technológia üzemanyagot takarít meg. Már autók start-stop megoldásaitól eltérően ez a technológia – kifejezetten a pickup-használók vezetési szokásaihoz hangolva – lekapcsolja a motort, amikor a jármű megáll, kivéve vontatáskor vagy a négykerékhajtás használata során. Ha a vezető felengedi a féket, a motor ezredmásodperceken belül újraindul. Az EcoBoost motorral hajtott F-150 pickupokban az Aktív Hűtőrács is alapfelszerelés. Az Aktív Hűtőrács nyitva tartja a lamellákat, amikor a motornak extra hűtőlevegőre van szüksége, például az araszoló városi forgalomban, vagy amikor az autó magas hőmérsékletű helyeken működik. Utazósebességnél a lamellák automatikusan bezáródnak, javítva ezzel az F-150 légellenállását.

Amerikában már idén kapható lesz
A már idén forgalomba kerülő vadonatúj F-150 továbbra is a különféle felszereltségi szintek legszélesebb választékát kínálja a nagyméretű pickupok szegmensében. Az öt alapváltozat az XL, az XLT, a Lariat, a Platinum és a King Ranch. Króm csomagok rendelhetők az XL, az XLT, a Lariat és a King Ranch kivitelekhez, és monokróm sport csomagok az XL, az XLT és a Lariat változatokhoz. A legtöbb négykerékhajtású modellhez megrendelhető FX4 off-road csomag elektronikus hátsó differenciálzárral, alsó védőlemezekkel és off-road hangolású lengéscsillapítókkal javítja az autó terepképességeit. Az F-150 egész kialakítása azt sugallja, hogy a márka évtizedek óta figyelemmel követi a vásárlók szokásait, megértve munkavégzési és szabadidős igényeiket. Az utastér legfontosabb tulajdonságai a komfort és a sokoldalúság. Az első üléssor kiváló ergonómiájú ülései rendkívül kényelmesek, ugyanakkor nagyobb lábteret biztosítanak a hátul ülők számára. A műszerfal gombjai és kezelőszervei annak figyelembe vételével készültek, hogy a vezető időnként munkavédelmi kesztyűben használja majd őket. A középkonzolban elhelyezhető egy laptop, és számos könnyen elérhető tárolórekesz akad a mobiltelefonok, az üdítők, az aprópénz és a névjegyek számára is.

“Összefoglalva: a Ford F-150 magasabbra helyezte a lécet a tartósság, a használati érték, a technológia és az üzemanyag-fogyasztás tekintetében, hogy használói a hét minden napján, a nap minden órájában hatékonyabbak lehessenek – legyen szó akár munkáról, akár egy hétvégi kiruccanásról.” - fogalmaz Nair.

Az F-150 továbbra is a Ford Dearborn Haszonjármű Gyárában és a Kansas City Összeszerelő Üzemben készül.



Márkakereskedésünk hírei