SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.01.28.

Újabb Ford együttműködés az önjáró autók fejlesztése terén

A Ford a Massachusettsi Műszaki Egyetemmel (MIT) és a Stanford Egyetemmel közösen indítja útjára az automatizált vezetés kutatási projektjét: az MIT kutatásának célja a forgalom többi járművének és a gyalogosok lehetséges mozgásának előrejelzése, míg a Stanford azt vizsgálja, hogyan manőverezhet egy jármű szenzorok segítségével a különféle akadályok közt  A felsőoktatási intézményekkel való együttműködés révén a Ford eredményesebben léphet tovább Blueprint for Mobility nevű tervében, ami a 2025 utáni időszakra várható önműködő funkciók és fejlett technológiák lehetőségeit vizsgálja

A múlt hónapban bemutatott automatizált Ford Fusion Hybrid kísérleti autóra alapozva indítja útjára új projektjét a Ford. A vállalat a Massachusettsi Műszaki Egyetemmel (MIT) és a Stanford Egyetemmel közösen kutatásokba kezd, hogy megoldásokat dolgozzon ki néhány, az automatizált vezetéssel kapcsolatos műszaki problémára. Az automatizált vezetés kulcsfontosságú területnek számít a Ford Blueprint for Mobility nevű tervében, amely megfogalmazza, hogyan képzeli el az autógyár a közlekedést 2025 után, s hogy ennek megvalósításához milyen technológiákra, üzleti modellekre és partneri kapcsolatokra lesz szükség. Az automatizált Fusion Hybrid kutatási platformként szolgál a lehetséges megoldások kifejlesztéséhez, valamint a jövő automata járműveivel kapcsolatos jogszabályi és technikai kérdéseinek megfogalmazására.

“Annak érdekében, hogy megvalósíthassuk a jövő mobilitásával kapcsolatos elképzeléseinket, sok új partnert kell bevonnunk a munkába a közéletből és az üzleti világból – és már ma neki kell veselkednünk a feladatnak.” – hívja fel a figyelmet Paul Mascarenas alelnök, a Ford kutatási és innovációs részlegének technikai főmunkatársa. „Az MIT, a Stanford és más egyetemek segítsége lehetővé teszi, hogy miközben meghatározzuk az automatizált vezetéssel kapcsolatos hosszú távú feladatokat, számos rövid távú megoldást is kidolgozzunk annak érdekében, hogy autóinkat biztonságosabbá és takarékosabbá tegyük.”

Az automatikus vezetéssel kapcsolatos kutatások
A Ford automatizált Fusion Hybrid kísérleti járműve azért is egyedülálló, mert a vállalat ma is hozzáférhető, sorozatgyártású technológiáit egészíti ki négy LiDAR érzékelővel, amelyek valós idejű, háromdimenziós képet alkotnak az autó környezetéről. Az autó tehát a LiDAR segítségével képes érzékelni a körülötte megjelenő tárgyakat. Ennek hasznosítására kezdett a Ford közös kutatásba az MIT egyetemmel, hogy képessé tegyék az autót egy bonyolult algoritmus alkalmazására, ami képes megjósolni, hogy a többi jármű – és a gyalogosok – milyen irányban és sebességgel mozognak majd a forgalomban. A lehetséges forgatókönyvek segítségével az autó jobban felmérheti a kockázatokat, és olyan nyomvonalat jelölhet ki, ami elkerüli a gyalogosokat, a járműveket és más mozgó akadályokat. A Ford a Stanford egyetemmel közösen vizsgálja, hogyan mérhetők fel szenzorokkal az autó környezetében található tárgyak. Jó példa erre az a helyzet, amikor a vezető látóterét kitakarja egy nagy teherautó, és az autós a sávon belül manőverezve próbál meg előrenézni, hogy kilásson mellette. A kutatási program ehhez hasonlóan azt célozza, hogy az autó szükség esetén kitérő manővert tehessen, s így a szenzorok is “vethessenek egy pillantást előre”. Erre azért van szükség, mert ha a teherautó sofőrje beletapos a fékbe, az autónak tudnia kell, hogy van-e elég helye a biztonságos sávváltáshoz vagy kikerüléshez.
 
“Célunk, hogy józan ítélőképességgel ruházzuk fel a járműveket.” – árulja el Greg Stevens, a Ford kutatási és innovációs részlegének vezetősegítő és aktív biztonsági berendezésekért felelős globális igazgatója. “Az autósok a rendelkezésükre álló jelek alapján jó érzékkel képesek megjósolni, mi történik majd a következő pillanatokban, és azzal is tisztában vannak, hogy a láthatatlan dolgok gyakran ugyanolyan fontosak, mint amit láthatnak. Az MIT és a Stanford egyetemekkel arra törekszünk, hogy az autók is hasonló megérzésekkel rendelkezzenek.”

 



Márkakereskedésünk hírei