SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.03.21.

A Ford Focus az első nem hibrid benzines családi autó

99 g/km CO2 kibocsátással

A Ford Focus Európa első, nem hibrid hajtású, benzinmotoros családi autója 99 g/km-es CO₂-kibocsátással; ezzel 13-ra nő azon Ford-modellek száma, amelyeknek CO₂-emissziója kevesebb, mint 100 g/km. A már jelenleg is kapható, 99 g/km emissziójú Focust a Ford díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorja hajtja, 4,3 l/100 km-es fogyasztásával a jármű a Ford eddigi legtakarékosabb benzinmotoros családi modellje. A 2012-es és 2013-as Év Motorja rendkívül alacsony fogyasztását tovább mérsékli az Auto-Start-Stop rendszer és az új váltó-áttételezés

A Ford Focus Európa első, nem hibrid hajtású, benzinmotoros családi autója, amelynek CO₂-kibocsátását sikerült a 100 g/km-es határ alá szorítani. A már jelenleg is kapható, 99 g/km-es emissziójú Focussal 13-ra nő azon Ford-modellek száma, amelyeknek CO₂-emissziója kevesebb, mint 100 g/km, és 4,3 l/100 km-es* fogyasztásával ez az autó a Ford eddigi legtakarékosabb benzinmotoros családi modellje. A Ford díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorjának továbbfejlesztett, 100 lóerős változatával hajtott Focus révén háromra nőtt az Év Motorja címet 2012-ben és 2013-ban is elnyert, 1,0 literes EcoBoost erőforrással szerelt Focusok száma: a másik 100 lóerős változat CO₂-kibocsátása 109, a 125 lóerős kivitelé pedig 114 g/km.

“2010-ben történt, hogy bemutattuk az első Ford Focus ECOnetic modellt 99 g/km CO₂-kibocsátással.” – fogalmaz Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Nem kis bravúr, hogy alig négy évvel később már az 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral is képesek vagyunk felmutatni ugyanezt a hatalmas eredményt.”

A Ford mindegyik 1,0 literes EcoBoost erőforrásában kis tehetetlenségű turbótöltő, osztott hűtőrendszer és közvetlen üzemanyag-befecskendezés működik, így a háromhengeres blokk teljesítménye meglepően magas. A 99 g/km CO₂-kibocsátású Focus modell fogyasztását tovább csökkentik a Ford ECOnetic Technológiák: Auto-Start-Stop rendszer, az áttervezett váltó-áttételezés, az Intelligens Energiavisszanyerő Töltés és Aktív Hűtőrács. A környezettudatos vezetési stílust a Ford EcoMode rendszer támogatja. Az Európában (a németországi Saarlouisban) gyártott Focus a Polk intézet 2013 első kilenc hónapjára vonatkozó regisztrációs adatai alapján a múlt hónapban megkapta a világ legnagyobb darabszámban értékesített modelljének címét.** A Ford emellett nemrégiben mutatta be a nulla károsanyag-kibocsátású Focus Electric-et, valamint a dízelmotoros Focus ECOnetic modellváltozatot, amelynek üzemanyag-fogyasztása 3,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 88 g/km.
 
A 100 g/km értéknél alacsonyabb CO₂-kibocsátású Ford-járművek 13 tagú kínálatában olyan autókat találunk, mint a nulla károsanyag-kibocsátású Focus Electric, valamint a Focus négy dízelmotoros változata – és emellett ott van még hét különféle motorizáltságú Ford Fiesta modell is.

A négyajtós, ötajtós ferdehátú és ötajtós kombi kivitelben gyártott Ford Focus felszereltségi listáján a legmodernebb technológiák szerepelnek, például az Aktív Parkolóasszisztens, az Active City Stop, a Sávtartó Asszisztens, a Közlekedési Táblafelismerő, a Vezetőfigyelmeztető rendszer és a Holttérfigyelő Rendszer.



Márkakereskedésünk hírei