SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.03.26.

Ferenc Pápával és Angela Merkellel egy társaságban

a Ford vezér

Az amerikai Fortune magazin kiadta a világ 50 leginspirálóbb vezetőjének listáját, amelyen az első helyen szereplő Ferenc pápa, és a második helyen jegyzett Angela Merkel után helyet kapott Alan Mulally, a Ford világszintű vezérigazgatója is.

A Fortune amerikai magazin által kiadott, a világ 50 leginspirálóbb vezetőjét felsoroló listán igazi nagy formátumú személyek, politikusok, művészek, üzletemberek kaptak helyet, akik a Fortune szerint nem csak követőikre vannak rendkívül nagy, inspiráló, motiváló hatással, de igyekeznek a világot is jobbá tenni. Ezen a nem mindennapi listán harmadikként, mindjárt Ferenc pápa és Angela Merkel német kancellár után szerepel Alan Mulally, a Ford világszintű vezérigazgatója, aki sikerrel reformálta meg a világ egyik legnagyobb autógyártóját, amely Mulally-nak a vállalathoz érkezésekor rendkívüli nehézségekkel küzdött.

A 2006-ban, Bill Ford felkérésére a Boeing-től a Ford élére érkező Alan Mulally újra Henry Ford vízióját helyezte a vállalat működésének középpontjába, amelynek alappillérei a szélesebb néprétegek számára elérhetővé váló mobilitás, ezáltal az emberek életének jobbá tétele, a közösség szolgálata voltak. Mulally újra definiálta a Ford márka ígéretét, ami egyrészt leegyszerűsítette és átláthatóvá tette a cég vállalati kultúrájának működését és meghatározta azokat a márkaértékeket, amelyekkel szeretné megkülönbözetni magunkat a konkurenciától. Ennek jegyében a Boeing-től érkezett vezető az Egy Ford stratégia néven meghirdette a vállalat teljes megreformálását, tevékenységének átstruktúrálását a hatékony működés, valamint a globális jelenlétből származó erőforrások és az ebben rejtő szinergiák kiaknázása céljából. Ennek egyik legfontosabb pillére a globális termékportfilió kialakítása, a technológiai és termékfejlesztések racionalizálása, a padlólemezek (az autógyártás egyik legköltségesebb fejlesztése, erre épülnek a különböző modellek) számának drasztikus csökkentése volt a költséghatékonyság maximalizálása érdekében. Fontos volt emellett annak biztosítása, hogy a vállalat a Ford márkára fókuszáljon, ennek érdekében értékesítésre kerültek a Jaguar, Land Rover, Aston Martin és Volvo márkák, megszűnt a Mercury márka, csökkentették a Mazda-ban fenntartott részesedést, egyedül a Lincoln prémium márkát tartotta meg a vállalat, az amerikai piacon, az ottani márkakereskedői hálózat támogatására és a piaci igényekhez igazodva. A strukturális átalakítások még a válság kitörése előtt, a még 2006-ban biztosított hitelkeretek segítségével megtörténtek, ami lehetővé tette nem csak azt, hogy a Ford legyen az egyetlen amerikai autógyártó ami elkerülte a csődvédelmet, és saját forrásaiból, sértetlenül vészelje át a válságot, de azt is, hogy azt lehetőségnek tekintse: míg a legtöbb gyártó a válság hatására, késve kezdett tevékenysége racionalizálásába, és kényszerűségből csökkentette fejlesztései intenzitását, az új modellek bevezetésének ütemét, a Ford éppen ellenkezőleg cselekedett, és felgyorsította azokat. Ennek köszönhetően az elmúlt 6 évben a vállalat sosem látott mennyiségű új modellt és technológiát mutatott be, számos alkalommal iparág-, illetve szegmenselsőként bevezetve a korábban ismeretlen, vagy csak a prémium gyártók modelljeinél elérhető vezetéstámogató rendszereket és aktív bizonsági rendszereket, a vállalatalapító Henry Ford által meghatározott alapértékeknek megfeleően: a szélesebb néprétegeket számára igyekszik olyan technológiákat és szolgáltatásokat kínálni, amelyek korábban csak a privilegizált kevesek részére voltak elérhetőek (pl. sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartó automatika, közlekedési tábla felismerő rendszer, alacsony sebességű ütközéselkerülő rendszer, vészehelyzeti segélyhívó, aktív parkolóasszisztens, adaptív sebességtartó automatika és sebességhatároló, aktívan záródó hűtőrácsok, holttérfigyelő-rendszer stb.). A Ford által globálisan indított modell- és technológiai ’invázió’ mértékére kiváló példa, hogy csak Európában 2013 és  2015 között 25 új modellt tervez bemutatni a vállalat, ebből 12 már bemutatásra kerül, további 10 pedig még idén érkezik.

Az új modellek és technológiák egyértelműen kivívták a szakmai körök elismerését, ami sosem látott díjzáporesőt hozott a Ford-nak, ezek közül legfontosabbként említésre érdemes a 2012-es és 2013-as ‚Év Motorja‘ díj az 1.0 EcoBoost motorral, 2013-as ‚Év pickupja‘ díj a Ranger-rel, Autobest 2013 díj a B-Max-al, 2013-as ‚Év Haszongépjárműve‘ díj a Transit Custom-mal, 2014-es ‚Év Haszongépjárműve‘ díj a Transit Connect‘-tel, valamint a 7 Euro NCAP Advanced díj a különböző modellekben bemutatott aktív biztonsági rendszerekért. A szakmai elismeréseken túl ugyanakkor a vásárlók bizalma, azaz a piaci eredmények is igazolták a Ford stratégiájának helyességét: a vállalat az elmúlt években, valamennyi üzleti régióban növelte piaci részesedését és értékesítéseit, tavaly több, mint 6,3 millió új Ford talált gazdára világszerte. Ezen felül 2011-ben, 2012-ben és 2013-ban egyaránt a Ford volt az egyetlen autógyártó, amelynek 3 modellje is szerepelt a világ legnépszerűbb autóinak listáján: a Focus az elmúlt két évben a világ legnépszerűbb autója volt (tavaly több, mint 1,1 millió eladott darabbal), a Fiesta a világ legnépszerűbb kisautójának, míg a csak Amerikában értékesített F-sorozat a világ legnépszerűbb pickupjának bizonyult. A Ford immáron a 18. egymást követő negyedévben ért el kimagasló profitot, 2013-as világszintű teljes éves eredménye a vállalat történetének egyik legjobbja: így 8,6 milliárd dollár adózás előtti nyereséggel, és 7,2 milliárd dolláros üzleti eredménnyel sikerült megünnepelni Henry Ford születésének 150., a vállalat fennállásának 110., és a sorozatgyártás megkezdésének 100. évfordulóját. Ennek köszönhetően a vállalat rendelkezésre álló a készpénzállományát egy év alatt 6,1 milliárd dollárral, 24,8 milliárd dollárra növelte, ami így 9,1 milliárd dollárral haladja meg hitelállományát, a vállalat által szabadon lehívható hitelkeretekkel együtt a Ford teljes likviditása pedig 36,2 milliárd dollár.

Henry Ford sok tekintetben szinte látnoki képességekkel rendelkezett, nem véletlen, hogy talán egyetlen 20. századi ismert ember sincs, akihez annyi idézet lenne köthető, mint hozzá. Nem túlzás azt állítani, hogy ő volt saját korának Steve Jobs-a, hiszen víziója legalább olyan gyökeresen megváltoztatta kortársai, és az elkövetkező generációk  életét, ahogyan az Apple legendás alapítója tette. Elég ha csak egyik híres mondatára gondolunk: „Ha megkérdeztem volna az embereket, hogy mit szeretnének, azt mondák volna, hogy gyorsabb lovakat.”  A vállalat a mai napig őrzi az általa megteremtett szellemiséget, a társadalmi felelősségvállalás területén épp úgy, mint az emberek életének jobbá tétele iránti szenvedélyes elkötelezettség tekintetében, amiben nagy szerepe van a Ford élén álló, az elmúlt években számos kimagasló szakmai elismerést begyűjtő Alan Mulally-nak. Ennek jegyében a Ford rendkívül aktív szerepet vállat a jövő technoliógiáinak fejlesztésében, illetve azok élhetőségi vizsgálatában. Vállalatunk világszerte több nagyvárossal (New York, London, Köln) folytat együttműködést az elekrtomos meghajtású járművek tömegközlekedésben történő használatát, és általános elterjesztését célzó lehetőségek vizsgálatában, az ehhez szükséges infrastruktúra felmérésében, kialakításában. A Ford a jövő autózásának biztonságosabbá tétele érdekében nem csak olyan forradalmi megoldásokat fejleszt és épít be folyamatosan érkező új modelljeibe, mint a beépített légzsákkal ellátott biztonsági öv, vagy a szívritmust figyelő vezetőülés, de élen jár az autó-azutó, illetve az autó és az infrasktruktúra közötti kommunikáció, valamint az önjáró autók fejlesztésében. Ezen felül a vállalat egyre fejlettebb hangvezérlési rendszereket mutat be, amelyek lehetővé teszik, hogy a vezetők hangutasításokkal írányítsák nem csak az autó kommunikációs rendszerét, de az autóval összekötött okostelefonjukat, illetve kedvenc applikációjikat, alkalmazásaikat is, vagy akár csak kijelentsék: éhes vagyok, az autó pedig több közeli éttermet felkínálva elkalauzolja őket a kiválasztottba. A Ford emellett folyamatos fejlesztések folytat az autó és az információs felhő (Cloud) közötti kommunikáció területén is, ami elképesztő távlatokat nyit majd a közeljövő autósai előtt. A vállalat emellett folyamatosan csökkenti környezeti lábnyomát, nem csak az újrahasznosított anyagok és az újratermelődő energiaforrások felhasználási arányának látványos növelésével, vízfelhasználásának drasztikus csökkentésével, de a Ford modelleket hajtó erőforrások károsanyagkibocsátásának folyamatos, az előírásokat messze meghaladó arányó csökkentésével, új technológiák bemutatásával is. Emellett a Ford igyekszik a közösség aktív, hasznos tagjává válni, és az elvárhatónák többet tenni a társadalmi felelősségvállalás területén is, legyen szó a minden évben világszerte megrendezésre kerülő Global Week of Caring-ről, vagy a fülöp-szigeteki, és hazai árvízkárok enyhítéséről, esetleg a különböző helyi jótékonysági kezdeményezések támogatásáról.



Márkakereskedésünk hírei