SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.04.14.

2013-ban is a Ford Focus volt a világ legkelendőbb autója

A Polk intézet nemrégiben közzétett újautó-regisztrációs adatbázisa szerint 2012-höz hasonlóan a 2013-as naptári évben ismét Ford Focus bizonyult a világ legnagyobb darabszámban értékesített autójának: a Focus globális eladásai nagy lendületet vettek, az autók több mint egyharmada Kínában talált gazdára, 29 százalékuk pedig Európában kelt el. Az idén teljesen megújuló modell eddig még nem bemutatott 4 ajtós változata a New York-i Autószalonon kerül leleplezésre.

A Polk intézet és az IHS Automotive nemrégiben közzétett, egész évet felölelő újautó-regisztrációs adatbázisa szerint a Ford Focus 2013-ban is megőrizte a világ legnagyobb darabszámban értékesített autójának címét A jó hír csupán röviddel előzte meg az új 4 ajtós Focus bemutatását, amire néhány napon belül kerül sor a 2014-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon. A Focus eladásai 2013-ban elérték az 1.097.618-as darabszámot, ami 8,1 százalékos növekedést jelent a 2012-ben értékesített 1.014.965 darabhoz képest. A Polk adatai szerint a világszerte eladott Focusok több mint egyharmada Kínában talált gazdára, 29 százalékuk (317.110 darab) pedig Európában kelt el.

“Felemelő érzés, hogy a Focus megint a világ legkelendőbb modelljének bizonyult.” - fogalmaz Jim Farley, a Ford globális marketingért, értékesítésért és szervizért, valamint a Lincoln márkáért felelős alelnöke. “Az új autóval pedig most még magasabbra tehetjük a lécet, bebizonyítva a Ford elkötelezettségét a folyamatos fejlődés irányában – hiszen a vezetők jobb technológiákkal, a Focus-család pedig formásabb és modernebb külső stílussal gazdagodott.”

Az új Focus kifinomultabb megjelenéssel lép piacra: más formát kapott a motorháztető, megújult a hűtőrács és a fényszóró, akárcsak a hátsó lámpatestek és a csomagtérfedél. Az utastér színei és anyagai, selyemfényű krómbetétei, új üléskárpitozása, átdolgozott kezelőfelületei letisztult, modern hatást teremtenek, nem beszélve az olyan új technológiákról, mint például a kormánykerék-fűtés. Az új középkonzol állítható pohártartói még sokoldalúbb tárolási lehetőségeket kínálnak. Továbbfejlesztett irányíthatóságával és uralhatóságával az új Focus még magasabb szintre emeli a modell közismerten élvezetes vezetési élményét. A Ford mérnökei olyan autót alkottak, ami még masszívabb, még gyorsabban reagál a vezető utasításaira, és még közvetlenebb kapcsolatot teremt az autós, a jármű és az útfelület közt. Ennek érdekében tovább növelték az orr-rész szerkezeti merevségét, átalakították a futómű-geometriát, merevebb bekötési pontokat terveztek az első futóműhöz, áthangolták a lengéscsillapítókat, és új Elektronikus Stabilitásprogramot alkalmaztak. Az Elektromos Szervokormányt is áthangolták, hogy a vezető még jobb visszajelzést kapjon az útfelületről. A Ford a népszerű Alacsony Sebességű Üztközéselkerülő Rendszert is továbbfejlesztette, ami előkészíti a fékrendszert, majd pedig – ha az autós még mindig nem reagál – csökkenti a motor forgatónyomatékát és automatikusan fékez, hogy mérsékelje az ütközés erejét. A rendszer továbbfejlesztésével a berendezés az eddigi 30 helyett immár egészen 50 km/órás sebességig működik.
A Ford az Ütközésmegelőző Rendszert is bevezeti az európai piacon. Ez ugyanúgy működik, mint az Alacsony Sebességű Üztközéselkerülő Rendszer, csak sokkal nagyobb távolságról érzékeli a többi járművet, így magasabb sebességtartományban – például autópályán – is figyelmeztet az ütközésveszélyre, szükség esetén pedig fékezni kezd. A jelenlegi Adaptív Sebességtartó Automatika lehetővé teszi, hogy a Focus tartsa az előre beállított követési távolságot, még akkor is, ha az előtte haladó jármű lassít. A Ford most első ízben vezeti be Európában a Követési Távolságra Figyelmeztető és Jelző Rendszert, ami még az Adaptív Sebességtartó Automatika kikapcsolt állapotában is lehetővé teszi, hogy az autós tartsa az általa meghatározott követési távolságot. Egy szenzorokra épülő új vezetősegítő technológiai csomag még kényelmesebbé teszi a Focus mindennapi használatát. A Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben a Focus kitolat a parkolóhelyről; az Aktív Parkolóasszisztenst kiegészítő új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológia segít az autót a többi járművel párhuzamosan beállítani, a Kiállást Segítő Rendszer pedig megkönnyíti a merőleges parkolóhely elhagyását. 

Az új Focus lesz az első autó, amely hangvezérlésű SYNC 2 rendszert kínál az európai piacokon. A Ford fejlett fedélzeti csatlakozási rendszerével még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon – sőt elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

Az új Focusban most először válik elérhetővé a Ford MyKey technológiája. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot – jellemzően a fiatal autóvezetők számára –, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A továbbfejlesztett Adaptív Fényszórórendszer ezentúl még jobban az úttest vonalvezetéséhez igazítja az új Bi-Xenon fényszórók fénycsóváit. A rendszer az autó környezetének fényviszonyait és az esetleges útakadályok helyét felmérve módosítja a fénysugár beesési szögét és erősségét, méghozzá hétféle beállításban, amelyek az autó sebességétől, a kormány elfordításának mértékétől és az útakadály távolságától függően változnak.

A látványosan megújult stílus és a modern technológiák mellett az új Focus kínálatában a rendkívül takarékos és agilis 1,0 literes EcoBoost blokk (az 2012-es és 2013-as Év Motorja) is megtalálható lesz; a hatfokozatú manuális váltóhoz kapcsolt egységgel az új modellváltozat még az előző Focusnál is kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd.

“Az új Focus számos új és modern technológiát kínál, ugyanakkor a legújabb modellváltozat kifinomultabb és egyszerűbben kezelhető lett.” – mutat rá Sherif Marakby, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója. „Az áttervezésnek köszönhetően a Ford kívül-belül új, friss és modern stílust kínál, ám a Focus lényege, a kimagasló vezetési élmény mit sem változott. Bár ami azt illeti, mégiscsak változott, hiszen még jobb lett.”

A márciusban a Genfi Autószalonon leleplezett ötajtós ferdehátú és kombi változat után New York-ban az új négyajtós Focus és a Focus Electric is színre lép, és a nagy teljesítményű új Focus ST modellről is még idén lehull a lepel. A Ford négy kontinens nyolc üzemében gyártja a Focust. A Németországban, USA-ban, Oroszországban, Kínában, Thaiföldön, Vietnámban, Tajvanon és Argentínában működő gyárakban több mint 1,5 millió Focus készül évente, ami azt jelenti, hogy másodpercenként több mint két autó gördül le a szerelőszalagról. 1998-as bemutatása óta a Focusból – ami immár két éve őrzi a világ legkelendőbb modelljének címét – több mint 12 millió darab talált gazdára.

A Polk intézet adataiból az is kiderül, hogy a 2013-ban elért 735.299 darabos értékesítési eredményével a Ford Fiesta lett a világ legkelendőbb kisautója. A Ford két népszerű modellje, vagyis a Fiesta és Focus tavalyi értékesítése összesen 1.832.917 darabot tett ki, ami 4,3 százalékos növekedést jelent a 2012-es eladásokhoz képest.



Márkakereskedésünk hírei