SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.04.14.

Alig egy év alatt 22 díjat nyert a Ford Fiesta ST

Értékesítésének első esztendejében a Ford Fiesta ST a világ különböző országaiban 22 díjat is elnyert, vagyis többet, mint a Ford bármelyik korábbi kis méretű izomautója. A Fiesta ST az Egyesült Királyságban megkapta a BBC Top Gear Magazintól a 2013-as Év Autója címet; Franciaországban az Echappement magazintól az ÉV Sportkocsija díjat, az USA-ban pedig az Automobile Magazine All-Star díját Az 1,6 literes EcoBoost motorral felszerelt modell 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, teljesítménye 182 lóerő, forgatónyomatéka pedig 240 Nm. A végsebesség 220 km/óra.


Az autó országúti menetdinamikájához méltóan látványos gyorsasággal gyarapodik a tavaly a gymkhana királya néven elhíresült Ken Block részvételével európai bemutatkozását Budapesten tartó új Ford Fiesta ST trófeagyűjteménye. Tavaly márciusi bemutatása óta a Ford leggyorsabb és legdinamikusabb sorozatgyártású kisautója 22 díjat nyert el Európában és világszerte – vagyis többet, mint a Ford bármelyik korábbi kis méretű izomautója. A Fiesta ST az Egyesült Királyságban megkapta a BBC Top Gear Magazintól a 2013-as Év Autója címet; Franciaországban az Echappement magazintól az ÉV Sportkocsija díjat, az USA-ban pedig az Automobile Magazine All-Star díját.

“A Fiesta ST fejlesztése nemzetközi összefogással történt, és már a kezdetektől az volt a célkitűzésünk, hogy egy világklasszis autót alkossunk, ami széles körben hirdeti a Fordok menetdinamikáját és vezetési élményét.” – árulja el Glen Goold, a Ford Európa globális Fiesta-programjának főmérnöke. “Ezek a márkánk genetikus adottságai, és jó érzés látni, hogy ezt világszerte nagyra értékelik. Azért építünk autókat, hogy mosolyt csaljunk vásárlóink arcára, és nincs jobb érzés annál, mint amikor ez sikerül.”

A Ford Fiesta ST precíziós hangolású, vezetőközpontú hajtáslánca és futóműve utánozhatatlan vezetési élményt kínál. A Ford Globális Nagy Teljesítményű Járművek osztályának európai részlege, a Ford Team RS által kifejlesztett modellt 1,6 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, amelynek teljesítménye 182 LE, forgatónyomatéka pedig 240 Nm. Az autó 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás tempóra, végsebessége 220 km/óra. A Ford Team RS a hajtáslánc, a futómű, a kormánymű és a fékrendszer tuningjával még magasabb szintre emelte az autó menetdinamikáját, és olyan megoldásokat alkalmazott, amelyek korábban csak a nagyobb méretű izomautókban voltak elérhetők – ilyen például a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (eTVC), a 3 üzemmódba kapcsolható Elektronikus Stabilitásprogram (ESC), a hatfokozatú manuális váltó és a hátsó tárcsafékek alkalmazása.

Az új Fiesta ST számos elismerést kapott az európai és amerikai autós médiától:

A BBC TopGear Magazin így írt a Fiesta ST-ről:
“Egy autó, ami megbizserget, felpörget és szerelemre lobbant, és olyan dolgokat kínál, amiről azt gondoltuk,
hogy mindörökre elvesztek már.
Egy autó, ami minden nap megmosolyogtat. A 2013-as év legélvezetesebb autója.”

Az Auto Bild (Németország) értékelésében a Fiesta ST megelőzte a Seat Ibiza Cuprát:
“hangos, egyszerű, megfizethető; ha akarjuk, akkor pimasz, és ha kell, nagyon gyors.”

A Road & Track (USA) szerint: “A Fiesta ST erőlködés nélkül veszi a kanyarokat harmadik vagy negyedik sebességfokozatban is,
és a Nyomatékvektor Szabályozásnak köszönhetően nyoma sincs alulkormányzottságnak.”

Az autó mindennapi használhatóságát hangsúlyozza az 5,9 l/100 km-es fogyasztás és a 138 g/km-es CO₂-kibocsátás* 
– ami azt jelenti, hogy az emisszió 20 százalékkal alacsonyabb, mint az előző ST-generáció esetében volt, ugyanakkor a motor közel 20 százalékkal erősebb, 
mint az első generációs modell 2,0 literes erőforrása.

“Az új Fiesta a teljesítmény, a dizájn és a minőség új szintjét kínálja, nem beszélve az utolérhetetlen vezetési élményről.” – mutat rá Juergen Gagstatter, 
a Fiesta ST vezető programmérnöke. “A Ford európai vásárlói nagyon szeretik az izgalmas ferdehátú modelleket, 
és az új Fiesta ST teljesítménye még a legigényesebb vevők elvárásainak is megfelel.”



A Ford Fiesta ST által elnyert díjak teljes listája:

BBC TopGear Magazine (U.K.), Az Év Autója 
Echappement (Franciaország), Az Év Sportkocsija
Car (Spanyolország), Top 11 Sportkocsi
Auto Express (U.K.), A Legjobb Kompakt Izomautó 
Scottish Car of the Year (U.K.), A Legjobb Kompakt Izomautó
The Sunday Times (U.K), A Legjobb Kompakt Izomautó
Autocar (U.K.), A Legmagasabb Értéket Kínáló Autó
Automobile Magazine (USA), 2014 All-Star 
Car and Driver (USA), A Legjobb 10 Között  
Gear Patrol (USA), GP100 Top Gear
Popular Mechanics (USA), 2014 Autóipari Kiválóság Díj
Esquire (USA), Az év Kisautója
Culture Map – Houston (USA), Az Év Legjobb Kompakt Izomautója
Autobytel (USA), A 2014-es Év Kompakt Autója
MotorWeek (USA), A Legjobb Kisautó a Vezetők Szavazatai Alapján
Hagerty (USA), 2014 Hagerty Izomautó Lista
About.com (USA), 2014 Legjobb Új Autói
National Business Review (USA), A 2013-as Év Sportkocsija
UK Car of the Year (USA), A Legjobb Izomautó
kbb.com (USA), A 2014-es Év 10 Legdögösebb Új Autója 25.000 Dollár Alatt
TopGear Magazine (Kína), A 2013-as Év Legjobb Izomautója
China Auto Pictorial (Kína), Az Év Izomautója

A Fiesta ST fejlesztését végző, David Put által vezetett Team RS járműdinamikai osztály tavaly elnyerte az Év Tervezőrészlege címet a 2013-as Járműdinamikai Nemzetközi Versenyen.



Márkakereskedésünk hírei