SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.06.30.

Példátlan siker

A Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrása idén harmadszor is elnyerte az év motorja díjat!


A Ford 1,0 literes EcoBoost® erőforrása – amely a teljesítmény feláldozása nélkül fogyaszt kevesebb üzemanyagot – elnyerte a 2014-es Év Motorja díjat. Ez önmagában is hatalmas teljesítmény, az azonban példátlan siker, hogy egy motor három egymást követő évben is megszerezte ezt a kitüntetést.

Az először a B-Max-ban bemutatkozó, ám azóta már számos modellhez, így a  Fiesta-hoz, a Focus-hoz, A C-Max-hoz, és Grand C-Max-hoz, a Tourneo és a Transit Courier-hez valamint a Tourneo és Transit Custom-hoz, a jövőben pedig az idei év második felében érkező új Mondeo-hoz is elérhető 1,0 literes EcoBoost motor prémium márkák és szupersportkocsik erőforrásaival versengett a címért, amit a vezethetőség, a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás, a kifinomultság és a technológia mérlegelése után ítélt oda a zsűri. A 35 ország 82 autós újságírójából álló testület mindemellett a Legjobb 1,0 Liternél Kisebb Lökettérfogatú Motor díját is harmadik alkalommal szavazta meg a Ford erőforrásának a 2014-es Stuttgarti Motor Expón.

„Régóta tisztában vagyunk azzal, hogy meglepően alacsony fogyasztásával, meggyőző teljesítményével és kifinomult működésével ez az apró, 1,0 literes blokk átrendezi az erőviszonyokat.” – avat be Bob Fascetti, a Ford hajtáslánc-tervezési alelnöke. „Az Egy Ford filozófia szemléletével kifejlesztett EcoBoost továbbra is mércének számít a benzinmotorok között.”

Az 1,0 literes EcoBoost immár 13 jelentős díjat nyert el. Az elmúlt három év során az erőforrás hét Év Motorja címet gyűjtött be – köztük a 2012-es Év Legjobb Motorja kitüntetést – emellett pedig technológiai újításaiért Németországban megkapta a 2013-as Nemzetközi Paul Pietsch Díjat, a brit Királyi Autóklub Dewar Díját, valamint az amerikai Popular Mechanics magazin Áttörés Díját is. A Ford az első autógyártó, amelynek háromhengeres blokkja felkerült a Waard 10 Legjobb Motorjának listájára.

„Az idei volt az eddigi legerősebb mezőny, de az 1,0 literes EcoBoost még mindig olyan erényekkel bír, amelyek győztessé avatták: simán, kifinomultan jár, meglepően rugalmas és kiemelkedően takarékos.” - fogalmaz Dean Slavnich, a 16. Év Motorja verseny társelnöke, az Engine Technology International magazin szerkesztője. „Az 1,0 literes EcoBoost a modern motortervezés legjobb példája.”

Globális erőforrás
Az 1,0 literes EcoBoost motorral hajtott Ford-modellek ma már a világ 72 piacán kaphatók. Az 1,0 literes EcoBoost erőforrás fejlesztésén több mint 200 mérnök dolgozott Németországban a Ford aacheni és merkenichi kutatás-fejlesztési központjaiban, valamint az Egyesült Királyság a dagenhami és a duntoni fejlesztő létesítményeiben; a szakemberek összesen 5 milliónál is több munkaórát áldoztak a motor megalkotására. A kompakt, kis tehetetlenségű turbótöltő akár 248 ezret is pöröghet percenként; ez másodpercenként több mint 4 ezer fordulatot jelent, ami majdnem kétszerese a 2014-es Formula 1-es autók motorjában alkalmazott turbótöltők fordulatszámának. A motorban, amelynek kompakt öntöttvas blokkja olyan kicsi, hogy akár egy utasszállító repülőgép felső poggyásztartójába is beférne, alumínium hengerfej és integrált, hűtött kipufogó-leömlő mérsékli a kipufogógáz hőmérsékletét, optimális üzemanyag-levegő arányt biztosítva. A hagyományos háromhengeres motoroknál megszokott egyenetlen járást innovatív lendkerék és ékszíjtárcsa simítja ki. A belső súrlódást speciális bevonatú dugattyúkkal, kis feszességű dugattyúgyűrűkkel, alacsony súrlódású hajtókar-tömítéssel és olajfürdős vezérműszíj-kialakítással sikerült mérsékelni. A változó lökettérfogatú olajpumpa a mindenkori igényhez igazítja a kenés mértékét és az olajnyomást, tovább csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást.

„A radikálisan újszerű, kisebb lökettérfogatú 1,0 literes EcoBoost motort arra terveztük, hogy megfeleljen az autóipar eddigi legkomolyabb kihívásának, vagyis kompromisszumok nélkül kínáljon kifinomult futást, kiemelkedő teljesítményt és alacsony üzemanyag-fogyasztást.” – mutat rá Andrew Fraser, a Ford Európa benzinmotor-kalibrációs managere. „Az EcoBoost sikerének titka az innovatív technológiák alkalmazása, amelyek révén ez a kisméretű motor nagyautós vezetési élmény nyújt.”



Márkakereskedésünk hírei