SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.07.01.

Autó és ketchup?

– avagy hol találhat együttműködési felületet a Heinz és a Ford?

Első pillantásra úgy tűnhet, hogy egy paradicsomban és egy autóban nincs semmi közös. A Ford és a Heinz azonban lehetségesnek tartja újszerű egyesítésüket.
 
A Ford és a Heinz kutatói azt vizsgálják, hogyan dolgozhatnák fel a paradicsom héját egy környezetbarát anyaggá, ami a járműgyártásban is felhasználható. Így alakulhatna át a szárított paradicsomhéj kábelköteg-konzollá vagy éppen tárolórekesszé, amiben az autós pénzérméket vagy egyéb apró tárgyakat tarthat.
 
„Azt kutatjuk, hogy az élelmiszeripari hulladékot hogyan használhatnánk fel az autóiparban.” - magyarázza Ellen Lee, a Ford műanyag-kutatási szakértője. „Egy erős és könnyű anyagot szeretnénk kifejleszteni, ami megfelel a Ford szigorú elvárásainak, ugyanakkor mérsékli a vállalat általános környezeti terhelését.”
 
A Ford két évvel ezelőtt kezdett közös munkába a Heinz, a Coca-Cola Company, a Nike Inc. és a Procter & Gamble vállalatokkal, hogy felgyorsítsák a 100 százalékban növényi alapú – a kárpitozástól a csomagolásig sokoldalúan alkalmazható – műanyagok fejlesztését, amelyek jóval kisebb mértékben szennyezik környezetünket, mint a jelenleg használatos kőolaj-alapú csomagolóanyagok. A Heinz kutatói új, innovatív módszereket kerestek a növényi héjak, szárak és magok hasznosítására, amelyek abból az évi kétmillió tonnányi paradicsomból maradnak vissza, amit a vállalat legnépszerűbb terméke, a Heinz Ketchup gyártásához használnak fel. A Heinz vezetői a Fordhoz fordultak.
 
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a technológiánk hasznosnak bizonyult.” – avat be Vidhu Nagpal, a Heinz csomagoláskutatás-fejlesztési igazgatója. „Bár még csak a kutatási folyamat kezdetén járunk és számos kérdés vár megválaszolásra, mégis izgatottan tekintünk a Heinz és a Ford előtt álló lehetőségre, hogy környezetbarát, 100 százalékban növényi alapú műanyagot állíthatunk elő.”
 
A ’mérséklés, újrafeldolgozás és visszaforgatás’ elve az egyik alapeleme a Ford globális fenntarthatósági stratégiájának, aminek célja a környezeti terhelés csökkentése és az üzemanyag-takarékos autók fejlesztési folyamatainak felgyorsítása. Az elmúlt évek során a Ford fokozott mértékben használt fel nemfémes és bio-alapú, reciklált anyagokat. Tavaly jelentek meg az autókban a cellulózszálakkal megerősített konzolelemek, valamint a rizspelyvával töltött elektromos szerelvényrögzítők, így a Ford bio-alapú részegységeinek listáján immár nyolc tétel szerepel. A vállalat ezen kívül kókusz-alapú kompozit anyagokat és újrahasznosított pamutot is felhasznál a kárpitokhoz és üléshuzatokhoz, valamint szójahabot az üléspárnák és fejtámlák gyártásához.



Márkakereskedésünk hírei