SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.07.16.

Amerikában vonatozik a Ford Transit?

A járműszállításhoz kialakított új, innovatív vasúti kocsiban jól elférnek a különféle tetőmagasságú Ford Transitok: a vasúti és közúti szállítás optimális arányával biztosítható a legrövidebb szállítási idő és a legalacsonyabb költség – nem beszélve arról, hogy a környezeti terhelés mérséklésével ez a megoldás a Ford fenntarthatósági célkitűzéseit is támogatja.

A Ford új megoldást talált ki a vadonatúj, nagyméretű Transit haszonjárművek kiszállítására az észak-amerikai márkakereskedőkhöz. A Transit magasított tetejű változata 2796 mm magas, így kategóriájában ez a modell képes a legnagyobb tárgyak szállítására, nem beszélve arról, hogy az autó rakterében akár 193 centiméter magas emberek is egyenes testtartással dolgozhatnak – csakhogy ezek az előnyös tulajdonságok izgalmas feladat elé állították a Ford mérnökeit, amikor az autók vasúti szállítását kellett megoldaniuk. A Ford részint vasúti kocsikkal, részint pedig kamionokkal szállítja el autóit a márkakereskedőkhöz. Az új, közepes és nagy tetőmagasságú Transitok azonban túl magasak ahhoz, hogy beférjenek az autógyártók által használt szokványos, kétszintes vagonokba, ezért a Ford mérnökei a vasúttársaságokkal és a vasúti kocsikat gyártó cégek szakembereivel közösen egy újszerű vagont alakítottak ki, ami bármilyen tetőmagasságú Transit befogadására alkalmas.

„Ezekkel a vasúti kocsikkal hatékonyan tudjuk kiszállítani a nagyméretű haszonjárműveket az összeszerelő üzemből, így márkakereskedőinkhez és vásárlóinkhoz gyorsabban és olcsóbban érkezhetnek meg az új autók.” – avat be Chris Lemmink, a Ford járműlogisztikai managere.

A vasúti és közúti szállítás kiegyensúlyozott aránya a Ford fenntarthatósági törekvéseivel is összecseng, hiszen ez a környezettudatos megoldás mérsékli a szállítási folyamat környezeti hatásait. A Ford azt tervezi, hogy a Transitot gyártó, Missouri államban működő Kansas City Összeszerelő Üzem 800 kilométeres körzetén belül közúton juttatja el az autót a márkakereskedésekbe, ám az ennél hosszabb távú kiszállításokra a vasutat veszi majd igénybe. A Ford a vezető vasúttársaságokkal együttműködve magasabbra építette a Transit szállítására szolgáló vagonok közbenső padlóját, így az alsó szinten akár hét darab közepes vagy nagy tetőmagasságú Transit is elfér, míg a magasabb és rövidebb felső szintre továbbra is beállhat hét kisebb autó, például a Ford Fusion modell. A vasúti kocsi teljes magassága változatlan maradt, így a vagonok továbbra is gond nélkül elférnek a felüljárók alatt és az alagutakban. A Ford várakozásai szerint a Transitok mintegy 50 százalékát rendelik majd meg közepes és nagy tetőmagassággal. A Ford 2010-ben, vagyis nagyjából a vadonatúj, 2015-ös Transit kifejlesztésével egy időben indította útjára vasúti projektjét.

A vadonatúj Ford Transit
Az Amerikai Egyesült Államokban a Transit váltja le az ottani haszonjármű-piac immár 35 éve legkelendőbb termékét, az E-Series modellsorozatot. Idén még az E-Series típusai is kaphatók lesznek a Transit mellett, hogy az amerikai vásárlók zökkenőmentesen állhassanak át az új modellre. Ugyanakkor az E-Series önjáró alvázak gyártása és forgalmazása jórészt az évtized végéig folytatódik. A Transit 1965-ben jelent meg az európai piacokon, s az Egyesült Királyságban 49 éven át ez volt a legnagyobb darabszámban értékesített haszonjármű. A Transit hat kontinens 118 piacán kapható. Kategóriaelső, 2070 milliméteres belmagasságával a magasított kivitelű Transit elegendő fejteret kínál ahhoz, hogy rakterében akár 193 centiméter magas emberek is egyenes testtartással dolgozzanak. A Transit rakterének befogadó képessége 13,79 köbméter, hasznos teherbírása pedig 2109 kg, és mindkét érték kedvezőbb a General Motors és a Chrysler termékeinek adatainál. A Transittal vontatható legnagyobb tömeg 3400 kg. Bizonyos konfigurációkban a Transit akár 75 százalékkal tágasabb rakteret kínál, mint a legnagyobb E-Series változat, így a vásárlók üzemanyagot és időt spórolhatnak, hiszen megtakaríthatnak egy második fuvart. A Transit teljes termékkínálatának maximális teherbírása több mint 270 kilogrammal nagyobb, mint a velük azonos méretosztályú E-Series haszonjárműveké. A Transit dobozos áruszállító, oldalüveges és önjáró alváz kivitelben rendelhető meg; a dobozos áruszállító és az oldalüveges változat háromféle hosszúságban, kétféle tengelytávolsággal és háromféle tetőmagassággal kapható; az alapfelszereltségű kivitelt 3,7 literes, V6-os motor hajtja, de rendelhető 3,5 literes EcoBoost® és 3,2 literes Power Stroke® dízelmotor is – így aztán az XL és XLT felszereltségi szintekkel megrendelhető Transit a Ford minden eddigi haszonjárművénél több választási lehetőséget kínál.



Márkakereskedésünk hírei