SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2014.07.16.

Európában is tovább erősödött a Ford

A Ford európai értékesítései* 6,6 százalékkal növekedtek 2014 első félévében, némileg meghaladva az iparág 6,3 százalékos növekedési átlagát; az első félévben a vállalat piaci részesedése 7,9 százalék volt: június végéig a Ford 605.400 darab járművet adott el Európában, 2011 óta ez a vállalat legjobb első féléves értékesítési eredménye. A Ford haszonjárművek értékesítése 10 százalékkal javult az előző év azonos időszakához képest, júniusban pedig 21 százalék volt a növekedés; 16 éve az volt a Ford legerősebb félév a haszonjárművek eladásában Európában. Mindezt úgy érte el a vállalat, hogy midenközben az európai Ford márkakereskedők jövedelmezősége átlagosan 50 százalékkal emelkedett az első félév során.

Az folyamtosan érkező új modellek bemutatásával megerősödve a Ford európai értékesítései 6,6 százalékkal növekedtek 2014 első félévében, meghaladva az iparág növekedési átlagát. A márka 20 hagyományos európai piacán az év első hat hónapjában a Ford összesen 605.400 darab járművet értékesített – 36,700 darabbal, azaz 6,6 százalékkal többet, mint a 2013-as év azonos időszakában. Ez a szám magasabb, mint az év első félévének 6,3 százalékos iparági növekedése. A Ford európai piaci részesedése 7,9 százalék volt. A júniusban eladott Ford járművek száma ugyancsak magasabb az egy évvel ezelőtti eredménynél. Júniusban több mint 109.000 Ford jármű talált gazdára, vagyis 2,2 százalékkal több, mint 2013 júniusában. A piaci részesedés 0,2 százalékponttal, 8,0 százalékra csökkent.

“Az árképzés tekintetében továbbra is kemény harc dúl Európában.” – mutat rá Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Új modelljeink bevezetésének köszönhetően azonban növekedtek az eladásaink, és a nagyobb volumeneket eredményező értékesítési csatornákon – a kiskereskedelemben, a flottaértékesítésben és a haszonjármű-értékesítésben – továbbra is az iparág átlaga fölött teljesítünk. Mióta 2012 októberében meghirdettük a vállalat európai átalakítását célzó Egy Ford tervünket, 15 új, illetve jelentősen felfrissített modellt mutattunk be. Ez a folyamat az év második felében is folytatódik, hiszen egyebek mellett az új Focus és a vadonatúj Mondeo is ekkor jelenik meg a piacokon.”

Az értékesítési mix minősége folyamatosan javul: a kiskereskedelmi és flottaértékesítés június végéig a teljes értékesítés 72 százalékát tette ki, egy százalékpontos javulást mutatva a 2013-as azonos időszakához képest, és két százalékponttal felülmúlva az iparági átlagot. Június hónapban a Ford kiskereskedelmi és flottaértékesítése a teljes értékesítés 73 százalékát tette ki, három százalékpontos javulást mutatva a 2013-as azonos időszakához képest, és öt százalékponttal felülmúlva az iparági átlagot. Az első félévben a Ford-értékesítések több mint 52 százalékát az új, vagy jelentős mértékben felfrissített modellek tették ki. Az új járművek megjelenése egyúttal a Ford márkakereskedések jövedelmezőségét is javította, ami körülbelül 50 százalékkal emelkedett az első félév során. A profit emelkedésének köszönhetően a Ford márkakereskedői befektetéseket eszközölhettek, s így a jobb online portálok és az új megjelenésű márkakereskedések létesítésével tovább javíthatták a vásárlási élményt és az ügyfelek elégedettségét. A Ford haszonjárművek 104.000 darabos értékesítési eredménye az első félévben 10,5 százalékos növekedést jelent, a júniusi eredmény pedig 2011 óta a legmagasabb értékének számít. A Ford haszonjármű-piaci részesedése 0,3 százalékkal, 10,5 százalékra növekedett az első félévben, ami 1998 óta a legjobb eredmény. A múlt hónap eladásai 2008 óta a legjobb júniusi haszonjármű-értékesítési eredményének számítanak, és 1996 óta most volt a legmagasabb a Ford júniusi haszonjármű-piaci részesedése.

Az Év Motorja címet immár a harmadik egymást követő évben megszerző 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott Ford járművek értékesítése jelentős mértékben növekedett első félévben: a tavalyi év azonos időszakához képest 15,3 százalékkal több fogyott ezekből a modellekből. A 2012-ben a Ford Focusban bemutatkozó 1,0 literes EcoBoost erőforrás azóta kilenc további jármű – a Fiesta, a B-MAX, az EcoSport, a C-MAX és Grand C-MAX, a Tourneo Connect, a Tourneo Courier, a Transit Connect és a Transit Courier – kínálatában jelent meg az európai piacon. A Fiesták közel 30, a Focusoknak pedig több mint 33 százalékát az 1,0 literes motorral rendelték meg a vásárlók az év első hat hónapjában. Június végéig a Ford három vadonatúj modellt – a kéttonnás Ford Transitot, a Tourneo Couriert és a Transit Couriert – mutatott be Európában, s az év második felében több vadonatúj vagy jelentős mértékben felfrissített jármű érkezése várható. Köztük lesz az új Focus-termékcsalád (a most először modern dízelmotorral is kapható Focus ST változattal együtt), valamint a Mondeo Hybridet is magában foglaló Mondeo modellcsalád, emellett pedig a C-MAX Energi PHEV is most mutatkozik be a piacon.



Márkakereskedésünk hírei