SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2016.04.11.

Nincs fény? Nem gond! LiDAR szenzor-technológiával

a Ford Fusion kísérleti önjáró

A Ford Fusion Hybrid önjáró kísérleti autó nemrégiben olyan feladatot hajtott végre, ami egy emberi sofőr számára igencsak veszélyes lett volna: az éj leple alatt kikapcsolt fényszórókkal haladt végig a néptelen sivatagi utakon.

Az amerikai Ford Arizona Próbapályán, koromsötétben végrehajtott tesztút újabb lépéssel vitte közelebb céljához a Fordot, hiszen a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megalkotja és a világ minden autósa számára elérhetővé teszi a teljesen automatizált járműveket. Az autó virtuális vezetőjének szoftverével összehangolt LiDAR technológia elég megbízható ahhoz, hogy a kanyargós utakon is gond nélkül kormányozzon. A rendszer háromféle érzékelést is ideálisan egyesít – radar, kamerák és LiDAR –, és ez utóbbi arra is képes, hogy önállóan, külső fények nélkül navigáljon. 

Az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Felügyeletének adatai szerint a személygépkocsikban utazók éjszaka mintegy háromszor fáradtabbak és figyelmetlenebbek, mint nap közben. “A LiDAR-nak köszönhetően a tesztautók immár nem függnek a nap fényétől, sem pedig attól, hogy kamerákkal figyeljék aszfaltra festett útjelzéseket,” mondta el Jim BcBride, a Ford önjáró autókkal foglalkozó technológiai vezetője. 

„Bebizonyosodott, hogy a LiDAR irányításával az önjáró autók ugyanolyan jól közlekednek a sötétben, mint nappali fényviszonyok mellett.” A sötétben való közlekedéshez a Ford önjáró autói nagy felbontású 3D térképeket használnak, amit az útinformációk és a felfestett jelek adatbázisa mellett geográfiai és topográfiai adatok egészítenek ki, sőt a térképek még a jellegzetes tereptárgyak – vagyis a közlekedési táblák, az épületek és a fák – helyét és képét is tartalmazzák. A LiDAR-ral haladó autó minden pillanatban pontosan meghatározza a helyzetét ezen a térképen, és a jármű érzékelő képességeit a radar jelei egészítik ki.






Márkakereskedésünk hírei