SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

Kapcsolat

A Drift története

A Drift (szabad fordításban: sodródás, csúsztatás) az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó egy centimétert sem haladjon a szokásos módon, egyenesen.

Az 1960-as években indult Japánból, kezdetben illegális hegyi versenyként. Eleinte a cél a minél jobb idő volt, de egy-két bátor pilóta a rallye-ból ellesett kanyarvételi technikákat alkalmazta és ebből nőtte ki magát a Drift. A 80-as években a japán autóörültek a hátsókerekes tuning autóik lehetőségeit használták ki ezzel a sporttal. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányzottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség. Európában 2004-ben jelent meg a sport, Magyarországon pedig 2006-ban. 

A Ford és a Drift

A Ford márkának sajnos kevés hátsókerék hajtású modellje van, de ez nem azt jelenti, hogy ezekből nem építettek driftautót a Ford szerelmesei. A legismertebb a Sierra. Más országokban is sokan használják ezt a típust, hiszen elterjedt, olcsó a fenntartása, motorikusan is jól kihasználható, strapabíró autó és egy egyedi design-nal gyönyörűvé varázsolható, a helyét is megállja a fiatalabb versenytársai között.

Napjainkban a Mustang lett a legelterjedtebb Ford márkájú driftautó. Az amerikai és az európai mezőnyben is megtalálhatóak, de hazánkban is  figyelemmel kísérhető a profi bajnokságokon. Nem kétséges az autó ereje és technikai tudása. 

Ami igazi kuriózumnak számít egy igen ritka kincs, az MK1-es Ford Escort. Mind nemzetközi, mind hazai pályákon is nagyon kevés ilyen autót lehet látni. A Gymkhana videókból híressé vált Ken Block is túl van egy ilyen Escort parádés tesztelésén. Ezeket a modelleket inkább csak hobbiautónak vásárolják.

Mivel kifogytunk a hátsókerekes modellekből, nincs más megoldás, építeni kell, így már egy igazán különleges és ritka Ford-ról beszélhetünk. Szerencsére hallottunk és láttunk már hátsókerekes Focus ST-t és Fiesta-t. Magyarországon és talán Európában is egyetlen Focus ST RWD-t csapatunk építette, amivel az ügyvezető fia és egyben szervizvezetőnk áll rajthoz, ifj. Zentai Sándor. Ha már van Focus, akkor nem marad el a Fiesta sem. Európában a svéd Daniel Björk az első Fiesta RWD pilóta. Reméljük a második, Sándor testvére Attila lesz.   

Zentai Drift Team

Sándor és Attila 2009-ben kezdték el a drift sportágat. Ebben az évben mindkettőjük egy-egy Ford Sierra volánja mögött bontogatták szárnyaikat. Tehetségük egyértelművé vált, hiszen a másodosztályos bajnokságban Sanyi 1. helyen végzett és egyben megkapta az Év Felfedezettje különdíjat, de Attila is tanúbizonyságot tett rátermettségéről, mivel a szintén méltó 5. hyezést érte el. 2010-ben Sanyi már a Ford Focus ST RWD-vel állt rajthoz Pro versenyzőként. 2011-ben a King of Europe nemzetközi versenysorozat máriapócsi futamán felállhatott a dobogó legfelső fokára. 2012-ben az Országos bajnokság 4. legjobb pilótája és a Night Drift Series bajnoka lett. Attila  Sierra-ja 2010-ben egy 2.0l-es Zetec motort kapott Garrett turbofeltöltővel, így az Országos bajnokság másodosztály év végi 3. helyezettjeként zárt. 2011-ben Attila is Pro pilóta. 2012-ben a bajnokság 13. helyét csípte el, mivel a technika  ördöge nem sajnálta. 2013-ban a Night Drift Series 4. helyét birtokolhatta. 

2014-ben újult erővel állnak rajthoz, immár mindketten egy korszerű technikával és autóval. Sanyi marad a Focus ST RWD pilótája, Attila pedig már a Fiesta RWD-vel száll harcba a magyar bajnoki címért. Szeretnénk, hogy a Ford márka ebben a sportágban is kiemelkedő eredményeket érjen el.

Márkakereskedésünk hírei