A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába

2020. 01. 27.

VALENCIA, Spanyolország, 2020. január 18. – A Ford bejelentette, hogy 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet, tovább erősítve elektromos hajtási stratégiáját egy olyan gyártólétesítménnyel, ahol a legmodernebb akkumulátorok készülnek majd, és előkészítve az új S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid modellek gyártását

A két új gyártósor alkalmas lesz a fejlett lítium-ion akkumulátorok előállítására, amelyek a vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid, a vadonatúj Kuga Hybrid, illetve az új S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid hajtására szolgálnak. A 24 millió eurós költséggel kiépített akkumulátor-gyártó létesítményben idén szeptemberben kezdődik meg a termelés.



A várhatóan 2021 elején megjelenő új S-MAX Hybrid sportos egyterű és a Galaxy Hybrid személyszállító még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, csekélyebb CO₂-kibocsátást és még kifinomultabb működést kínál majd. A szegmensben jelenleg egyedülálló hajtási technológia vonzó alternatívát kínál a márka EcoBlue dízelmotoros modelljei mellett – anélkül, hogy kompromisszumot jelentene a belső tér, a komfort vagy a rugalmasság tekintetében.

Az új, öntöltő S-MAX és Galaxy hibrid változatokat egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, elektromotorból, generátorból és lítium-ion akkumulátorból álló hajtáslánc mozgatja. E modellek gyártásának előkészítése – vagyis az új szerszámozás, illetve a gyártósor modernizálása – 8 millió eurós beruházást igényel a Valencia üzemben, és további 10 millió eurót jelent a felkészülés a vadonatúj Kuga Hybrid SUV gyártására. 2020 végéig a Ford 14 elektromos hajtású modellt mutat be Európában.

“Mivel a különféle elektromos hajtások gyorsan terjednek a piacon, növeljük beruházásaink mértékét Valenciában, hogy még több elektromos modellt és hajtáslánc-opciót kínálhassunk vásárlóinknak,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Mivel minden eddiginél jobban megkönnyítjük a váltást valamilyen elektromos hajtású autóra, arra számítunk, hogy a 2022-es év végére személygépkocsi-értékesítésünk túlnyomó többségét ilyen modellek teszik majd ki.”



2011 óta a Ford 3 milliárd eurót fektetett be a Valencia üzembe, ezen belül 750 millió eurót a Kuga gyártásába, ami a Kuga Plug-In Hybrid, a Kuga EcoBlue Hybrid (48 voltos mild hibrid) és a Kuga Hybrid** (full hibrid) változatokból álló palettájával a legtöbb különféle elektromos hajtási módot kínáló Ford-modell.

S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid

Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid modellekben ugyanaz a legmodernebb Ford full hibrid technológia működik, ami a vadonatúj Kuga Hybridben; a lehető legjobb térkihasználás érdekében a vízhűtésű lítium-ion akkumulátor a jármű padlója alatt kap helyett egy, az ütközési energiát elnyelő és vízálló szerkezeti elemben.

Az S-MAX Hybrid öt- és hétüléses változatban készül majd, méghozzá ugyanolyan térkínálattal, mint a jelenleg kapható modell, így az ötüléses változatban akár 2200 liternyi foggyász is elfér. A Galaxy Hybrid már alapáron hét ülést kínál, emellett pedig rugalmasabban alakítható kabint, ahol a csomagtér mérete továbbra is 2339 liter.*



Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid teljesítménymegosztó automata váltóművel kiegészített hajtási rendszere várhatóan 200 LE teljesítményt és 210 Nm forgatónyomatékot ad le, és mind álló helyből, mind menet közben jobb gyorsulást produkál, mint a Ford EcoBlue dízelmotoros modellek, miközben az autó 1500 kg vontatására is képes.

A tisztán elektromos hajtással és benzines-elektromos hajtással egyaránt használható, kifinomultan és dinamikusan működő modellek várható CO₂-kibocsátása 140 g/km (WLTP), NOx-emissziójuk pedig jelentősen alacsonyabb lesz az eddiginél.**

További technológiák, amelyek segítségével a vezető a kényelem csorbítása nélkül javíthatja az autó üzemanyag-fogyasztását:

  • Regeneratív fékezés, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiának akár 90 százalékát is elektromos árammá alakítja át, amit az akkumulátor tárol
  • A Ford SmartGuide interfész ellenőrzi az üzemanyag- és energiafogyasztást. A rendszernek a Féksegéd funkció is része, ami arra ösztönzi a vezetőt, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát táplálja vissza az akkumulátorba
  • Elektromos szervokormány és elektromos hajtású klímaberendezés, hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer, amelyek jelentősen csökkentik a motor terhelését

A Ford S-MAX és a Galaxy jelenlegi generációi 2015-ben mutatkoztak be, és a két modellből azóta 125.000 illetve 69.000 darab kelt el. Az S-MAX értékesítése január és november között 9 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Ford a Mondeo Hybrid és a Mondeo Hybrid kombi modelleket is a Valencia üzemben gyártja.


E-mailt/visszahívást kérek!



Márkaszerviz hírei

  • 2024. 02. 12.

    Új Ford Puma

    Új Ford Puma: csúcstechnológiás városi ragadozó Sportkocsis vezetői környezet,…
    Új Ford Puma
  • 2024. 02. 05.

    Új Ford Mustang

    Az Új Ford Mustang: amerikai legenda egy új korszak technológiájával Bemutatásra…
    Új Ford Mustang
  • 2024. 01. 28.

    Vadonatúj Transit Connect

    A Ford Pro bemutatja a vadonatúj Transit Connect et kimagasló kényelmi funkciókkal…
    Vadonatúj Transit Connect
  • 2024. 01. 28.

    Megújul a Ford Kuga SUV

    Európa legkelendőbb plug-in hibrid modellje bekeményít: Megújul a Ford bestsellere,…
    Megújul a Ford Kuga SUV
  • 2023. 11. 06.

    Vadonatúj Ford Transit Custom

    Napenergia és fejlett AI segítségével készül a vadonatúj Ford Transit Custom…
    Vadonatúj Ford Transit Custom
  • 2023. 09. 28.

    Új Ford E-Transit flotta

    Újabb Ford E-Transit flottával bővíti járműparkját a Gebrüder Weiss A Ford E-Transit…
    Új Ford E-Transit flotta
  • 2023. 08. 28.

    Ford Driving Skills for Life

    Már lehet jelentkezni a Ford Driving Skills for Life ingyenes, félnapos gyakorlati…
    Ford Driving Skills for Life

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók Autó-Zentai Kft.

Márkaszerviz hírei

Legfrissebb hírek Autó-Zentai Kft.