Fontos koronavírus tájékoztatás
SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2020. 05. 18.

A Ford új ‘over-the-air’ rendszere

A Ford új ‘over-the-air’ rendszerével a Mustang Mach-E egyre jobb és jobb lesz – miközben akár otthon is állhat

KÖLN, 2020. május 15. – Az új, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E tulajdonosainak sosem kell attól tartaniuk, hogy lemaradnak egy időközben megjelent modellfrissítésről, hiszen az ‘over-the-air’ (OTE) upgrade révén autójuk folyamatosan tökéletesedik – még akkor is, ha ők közben éppen otthon üldögélnek.



Némelyik autómárkától eltérően, ahol a szoftverfrissítés ideje alatt a tulajdonosnak várakoznia kell a Ford kifejlesztett egy olyan megoldást, amivel a frissítések biztonságosan letöltődnek a háttérben, és néhány esetben ez akár két percen belül meg is történik.

“A Mustang Mach-E szépsége már az első pillanatban elbűvöli a vásárlókat, ám ez csupán a kezdet, hiszen az autó az idők során egyre többet és többet tud,” mondta John Vangelov, a Ford Motor Company kapcsolt szolgáltatásokért felelős igazgatója. “Intelligens OTE frissítéseink minimumra csökkentik a letöltés és az aktiválás időtartamát, így a Mustang Mach-E folyamatosan tökéletesedik – még olyankor is, amikor a tulajdonosa éppen alszik.”



Mindez jóval többet jelent a SYNC® rendszer frissítésénél. A Mach-E szinte mindegyik számítógépes modulja vezeték nélküli kapcsolattal frissíthető, így a Ford akár az autó teljesítményét is növelheti, vagy olyan vadonatúj szolgáltatásokat telepíthet, amelyek még nem is léteztek, amikor a tulajdonos átvette új autóját.

Némelyik program gyakorlatilag láthatatlan a felhasználók számára, akik kiválaszthatnak egy rendszeres időpontot – például az éjszaka közepét –, hogy a Mach-E frissítése olyankor történjen meg, amikor az autót nem használják. Némelyik update szinte azonnal megtörténik, amint a vezető beindítja az autót, és ilyenkor a jármű tájékoztatja őt, milyen fejlesztések telepítése történt meg.



Sok update két percen belül betöltődik, a bonyolultabb frissítésekhez pedig az kell, hogy az autót hosszabb időre leparkolják; természetesen azt is az autós dönti el, hogy erre melyik időszak a legkényelmesebb neki.

A Ford úgy tervezi, hogy az első Mustang Mach-E modellek átadása után hat hónapon belül már az első frissítések is megjelennek. A vásárlók részletes tájékoztatást kapnak majd az elérhető szoftverfrissítésekről, amiket az update jellegétől függően WiFi-n vagy mobilhálózati kapcsolaton keresztül tölthetnek le.

A járvány sem volt akadály

Hogy a Mustang Mach-E szoftverfrissítő háttere a tervezett időpontra elkészüljön, a Ford mérnökcsapata új megoldást dolgozott ki arra, hogy a koronavírus-járvány idején is fejleszthessék és tesztelhessék az OTA frissítéseket. Régebben a csapat tagjai mind ugyanabban a helyiségben dolgoztak, ahol minden járműmodul a rendelkezésükre állt az OTA képességeinek teszteléséhez kellett. Most azonban mindenki otthonról kezdett dolgozni, így a mérnököknek ki kellett találniuk egy új módszert, amivel az új körülmények között is folytathatták a munkát.

A csapat ezért gyorsan beállította a járműmodulok távoli hozzáférését, összekapcsolva azokat olyan eszközökkel, amelyek otthonról is lehetővé tették a modulok újraprogramozását. Ez annyira jól sikerült, hogy a régebben öt órát igénybe vevő programozásokat ma már tíz perc alatt el tudják végezni.

“Azzal, hogy gyorsan megoldottuk az egyes járműkomponensek távoli hozzáférését, sikerült biztosítanunk, hogy a Mustang Mach-E vásárlói élvezhessék majd autójuk páratlan képességeit, amire már a kezdetektől vártak. Mindez azzal az előnnyel is járt, hogy mérnökeink otthonuk biztonságában is tovább folytathatták innovatív munkájukat,” mondta Vangelov.

A frissítések két percen belül aktiválódnak, de egyes frissítések aktiválásához az autót le kell parkolni; az autós dönti el, hogy számára melyik időszak a legmegfelelőbb erre.


E-mailt/visszahívást kérek!


A Ford Motor Company

A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.





Márkakereskedésünk hírei