Leleplezték az új, hi-tech Ford Focust!

2014. 02. 27.

A Ford a barcelonai Mobil Világkonferencián mutatja be minden idők legfejlettebb, innovatív és új technológiákkal felszerelt Focusát. Az új Focusban mutatkozik be az európai piacon a SYNC 2, a Ford fejlett fedélzeti csatlakozási rendszere, amelynek nagy felbontású, színes érintőképernyőjén és fejlett hangvezérlésén keresztül még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon A SYNC 2 segítségével az autósok egyszerűen használható, hétköznapi szavakkal kezelhetik az autót; a MICHELIN útikönyv segít az étterem kiválasztásában. Az új Focus emellett az első Ford, amelyben globálisan elérhető az új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológia, ami segít az autót a többi járművel párhuzamosan beállítani.

A Ford hétfőn, a barcelonai Mobil Világkonferencián leplezte le az új Focust, amiben –  a mindennapokat kellemesebbé varázsoló új technológiák mellett – az európai piacon elsőként jelenik meg a SYNC 2 hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszer. A Ford fejlett fedélzeti csatlakozási rendszerében egy nagy felbontású, 8 colos érintőképernyőn keresztül és fejlett hangvezérléssel egyaránt könnyebben kezelhető az audiorendszer, a klímaberendezés, a navigáció és a kompatibilis mobiltelefonok. A SYNC 2 navigációs rendszere ugyancsak elsőként kínál Európában osztott képernyőt, amelyen megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a MICHELIN Guide és a MICHELIN Green Guide útikönyv, sőt a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa.

2007-es bemutatása óta a SYNC több mint nyolcmillió Ford járműben jelent már meg. A második generációs SYNC 2 rendszer ösztönösebben kezelhető, és a navigációs célállomás betáplálása is jóval egyszerűbb lett. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit. Az új Ford Focus tovább öregbíti a világ legkelendőbb modelljének* hírnevét, hiszen az autó látványos, érzelmeket ébresztő külső dizájnt, igényes kidolgozású utasteret, és jelentősen alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál.

“Nem dőlhetünk hátra, csak mert a jelenlegi Focus a világ legnépszerűbb autója, ezért most berobbanunk a piacra a Focus vadonatúj változatával, és az autó népszerűségére építve ebben a modellben mutatjuk be fejlett technológiánkat.” - fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Az új Focus vezetője akadálytalanul váltogathat az érintőképernyő és a hangvezérlés között, és minden eddiginél több fedélzeti rendszert kezelhet, miközben egy pillanatra sem kell elengednie a volánt, vagy elfordítania tekintetét az útról.”

Fejlett vezetősegítő technológiák
Az új Focus az első Ford, amelyben már elérhető az új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológia, ami segít az autót a többi járművel párhuzamosan beállítani. A jelenlegi Focusban jelent meg a párhuzamos parkolást megkönnyítő Aktív Parkolóasszisztens, ami egy gombnyomásra ultrahangos érzékelőkkel méri fel a rendelkezésre álló parkolóhelyet, majd pedig bekormányozza oda az autót, miközben a vezetőnek csak a féket és a gázt kell kezelnie. Az új Focus rendszerét két új szenzor egészíti ki a jármű hátsó részén, így az autó ugyanilyen módon már a merőleges parkolásra is képes. Az extra szenzorok révén a Ford olyan technológiákat is kínál, amelyek akkor is segítséget nyújtanak az autósnak, amikor kiáll egy parkolóhelyről:
• A Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben a Focus kitolat a parkolóhelyről. A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a közeledő járműre
• A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a merőleges parkolóhely elhagyását. Miután a vezető meghatározta, hogy balra vagy jobbra szeretne kiállni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált.

Az új Focusban most először válik elérhetővé a Ford MyKey technológiája. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot – jellemzően a fiatal autóvezetők számára –, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer megakadályozza a biztonsági technológiák kikapcsolását, így az Elektronikus Stabilitásprogram és a koccanásos baleseteket megelőző vagy mérséklő Active City Stop mindig aktív marad.

Fény az éjszakában
A továbbfejlesztett Adaptív Fényszórórendszer ezentúl még jobban az úttest vonalvezetéséhez igazítja az új Bi-Xenon fényszórók fénycsóváit. A rendszer az autó környezetének fényviszonyait és az esetleges útakadályok helyét felmérve módosítja a fénysugár beesési szögét és erősségét, méghozzá hétféle beállításban, amelyek az autó sebességétől, a kormány elfordításának mértékétől és az útakadály távolságától függően változnak. Nagy sebességnél, például autópályán a fényszórók hosszabb és egyenesebb fénycsóvát bocsátanak ki, hogy a vezető messzebbre lásson; ugyanakkor a városi forgalomban, ahol a sebesség kisebb és az utcai világítás erősebb, a fénysugár lejjebb terül szét, hogy intenzívebben világítsa meg a közvetlenül a jármű előtt húzódó útszakaszt. Ha az autó kis sebességgel kanyarodik, a fénycsóva a kanyaron túli területeket is megvilágítja, így könnyebben láthatóvá válnak a kerékpárosok vagy a gyalogosok. A rendszer nagy sebességű kanyarodáskor a kanyarba irányítja a fénysugarat.

A még jobban uralható és még pontosabban irányítható új Focus magasabb szintre emeli a modell eddig is közmondásos vezetési élményét, amellett pedig – az újonnan bevezetett hajtásláncoknak köszönhetően – több modellváltozata is jelentősen kevesebbet fogyaszt, mint a kifutó modell. A jövőre bemutatkozó, 120 lóerős, 1,5 literes dízelmotorral és PowerShift automata váltóval szerelt fogyasztása 19 százalékkal csökkent a hasonlóan motorizált jelenlegi Focuséhoz képest, míg az ugyancsak jövőre megjelenő, automata váltóval és 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt benzinmotoros változat pedig 17 százalékkal lett takarékosabb.

Márkakereskedés hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrisebb akciók Autó-Zentai Kft.

Márkakereskedés hírei

Legfrissebb hírek Autó-Zentai Kft.



Vélemények